1

نگاهی بر بیانیه جدید مجید حیدری

مدیر عامل باشگاه آبی پوشان تهران بار دیگر بیانیه ای صادر کرد و با متهم کردن زمین وزمان این بار صراحتا به ناتوانی در تامین منابع مالی تاکید کرد.
در حالی که تیم های حاضر در لیگ دسته دو برای حضوری قدرتمندانه در ادامه رقابت ها یارگیری کرده و تمرینات خود را اغاز نموده اند، نماینده استان اندر خم یک کوچه در انتظار محبت مدیرعامل خودساخته ،شورای شهر، شهردار و اداره کل ورزش و جوانان می باشد.
باید به حال فوتبال اردبیل و اصلا این استان تاسف خورد که مسؤولین قدرقدرت، توانا، لایق و کاردان آنها در شورای شهر ، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و کمیته به اصطلاح تشخیص اهلیت بساطی را فراهم کردند که امروز یک فرد غیر بومی بتواند با صدور بیانیه های مختلف و مالک خواندن خود، تیشه به ریشه فوتبال اردبیل بزند و با نابود کردن یکی از مهم ترین سرمایه های ورزش منطقه به ریش من و شما ها بخندد و آنگاه از خدمت بی منت به فوتبال اردبیل سخن براند.
مدیر عامل خود ساخته که تیم را دعوت به حضور در تمرینات می کند به مانند تماشاگر در کنار تشک می ماند که فریاد “لنگش کن” سر می دهد. در تهران نشسته است و از راه دور با صدور بیانیه برای تیم نسخه پیچی می کند. مرد مؤمن شما که سرمربی را برکنار کردید و همین چند روز پیش مدعی شدید با نوازی قرارداد امضاء کرده و 30 درصد از مبلغ قراردادش را پرداخت کرده اید پس سرمربی شما کجاست؟ می خواهی با دعوت از ریش سفیدان محلات شش گانه به استقبالش برویم تا افتخار حضور در اردبیل را بدهند؟به خدا دیگر بس کنید و نخواهید با صدور بیانیه و حرف زدن بیش از این تماشاگران و فوتبال اردبیل را سر کار بگذارید.
خدا را سپاسگزاریم که در آخرین بیانیه حرف حسابی را بیان شده و حیدری گفته است که منابع مالی تامین نشده است و این بیان در رابطه وی با فوتبال اردبیل یک گام به جلو به حساب می آید.چرا که از حیدری فایل صوتی شنیده ایم که چند روز پیش مدعی بود بازیکنان به باشگاه نیامدند تا پولشان را بگیرند یعنی آن موقع منابع مالی بود و امروز به یکباره از دست رفته است؟
باز چون گذشته در بیانیه کسانی تهدید به افشاگری شده اند. راست و مردانه بیایید آنچه در دل دارید بازگو کرده و با کلمات بازی نکنید. اگر من نویسنده این سطور و یا دیگران ضربه مهلکی به تیم وارد کرده اند رودربایستی را کنار بگذارید و بدون ترس و واهمه بگویید و به این بازی ها پایان بدهید.
در بیانیه آمده است که عده ای اصناف محترم را تحریک می کنند. حتما زمینه تحریک اصناف فراهم بوده است که به قولی این کار انجام پذیرفته است. اگر زمینه تحریک از بین برود و هر روز زمینه ای جدید ایجاد نشود فردی جرئت تحریک اصناف را نخواهد داشت.
در بخش دیگری از بیانیه یک حقیقت دیگر بیان شده است . “این تیم متعلق به شخص نبوده و سرمایه گران بهای استان اردبیل است.” در مقطع کنونی بهترین خدمت و اقدام بازگرداندن سرمایه مردم به خود مردم است . تیم را به حال خود رها کنید تا آن موقع مردم نسبت به نجاتش فکر کنند. اگر واقعا حیدری به این گفته خود ایمان دارد همین امروز باید بیانیه دیگری صادر کرده و ادعای مالکیت بر تیم را فر اموش شده تلقی نماید و خیال خود و همه را راحت بکند.
اما در این بیانیه کسانی که مدیر عامل را در سیبل انتقادات قرار بدهند نیز مورد تهدید قرار گرفته اند. فقط حیدری در به وجود آمدن این شرایط مقصر نیست، مقصر اولیه کسانی هستند که کار خود در شورا را فقط در کم کردن شر تیم فوتبال خلاصه نمودند، مقصر آنهایی هستند که حیدری را به فوتبال اردبیل معرفی کردند، مقصر افرادی هستند که قبل از آخرین جلسه کمیته تشخیص اهلیت با حیدری جلسه تشکیل دادند و در آنجا بدون اطلاع دیگران بریدند و دوختند و مقصر کسانی هستند که در کمیته تشخیص اهلیت تحت تاثیر اوضاع و جو حاکم به حیدری رای دادند(متاسفانه نگارنده این سطور نیز جزء یکی از آن روسیاه هاست) و در نهایت مقصر کسی است که با حرف های قلمبه و سلمبه و ادعاهای آنچنانی آمد و تیم را تحویل گرفت و آن را به خاک سیاه نشاند.
حالا حیدری که از پرداخت حق و حقوق بازیکنان و دیگران مستاصل شده انگشت اتهام و تهدید را به سوی دیگران دراز می کند. بهترین کار در موقعیت فعلی افشاگری است به شرطی که از همان روز اول استارت خوردن تشویق وی در اردبیل مسایل به اطلاع عموم رسانده شود.
و در نهایت باید گفت که حتما این سفارش و نصیحت آقای حیدری مبنی بر مواظب بودن از مطالب پوچ و تهی غریبه ها با ادبیات فارسی را به کار خواهیم بست. شناخت و دفاع جانانه حیدری از دستور زبان فارسی ستودنی است. این که حیدری تا چه مقطعی و در چه رشته ای تحصیل کرده است اطلاعی نداریم ولی علاقه و سفارش چندین باره وی در ارتباط با پاسداشت دستور زبان ادبیات فارسی را می ستاییم و به آن احترام می گذاریم.