1

چشم های ما روشن، مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان برگزار می شود

ایرنا در خبری به نقل از مدیر کل ورزش و جوانان استان از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان در آینده خبر داد.
از این که بعد از 17 ماه بلاتکلیفی ، کشمکش و سردرگمی بالاخره تعیین تکلیف هیات فوتبال استان اردبیل در دستورکار اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون قرار گرفته است جای خوشحالی دارد. مسلما به دلیل سپری شدن مهلت قانونی باید ثبت نام کاندیداهای دوباره انجام بپذیرد و مراحل قانونی بر اساس اساسنامه موجود تا مرحله تشکیل مجمع با نظارت دقیق مسؤولین مربوطه پیش برود تا در روند برگزاری مجمع انتخاباتی هیچ حرف و حدیثی بر جای نماند.
وقتی در هفته گذشته خبر امضای حکم رئیس هیات فوتبال شهرستان گرمی در فضای مجازی منتشر شد تغییر موضع هیات استان و صدور حکم برای مسؤول یک شهرستان جای تعجب داشت، چرا که مدت هاست بلاتکلیفی فوتبال برخی شهرستان ها و به توافق نرسیدن اداره های ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان کمر این ورزش را در استان شکسته است ولی وقتی بوی انتخابات به مشام برسد خیلی از ناشدنی ها را می توان شدنی کرد و هیچ شکی نیست که روال صدور حکم برای شهرستانهایی که رئیس هیات فوتبال ندارند تا زمان برگزاری مجمع ادامه پیدا خواهد کرد.
فوتبال شهرستان ها را در امان خدا رها کرده ایم و اینک که وقت مهره چینی و اما و اگر است آقایان تازه به یادشان افتاده است که باید شهرستان ها نیز دارای رئیس هیات باشند. کافی است که انسان این قضایا را ببیند و بر مفهوم کامل خدمت بی منت به فوتبال پی ببرد .
امید آن می رود مسؤولین فدراسیون و دست اندرکاران مجامع انتخاباتی هیات های ورزشی برای مجمع اردبیل نظارت بیشتری داشته و وقت کافی صرف آن نمایند. جریاناتی که در سه سال اخیر در فوتبال ار دبیل رخ داده است امکان بروز هرگونه شک و تردید در روند انتخابات را موجب می شود .ولی وقتی از سوی مسؤولین نظارت کافی و دقت وافی انجام شود درصد احتمالات به صفر نزدیک می شود.
امیدواریم انتخاباتی پرشور، بدون حاشیه و به دور از هرگونه دخالت ها و جانبداری ها انجام بپذیرد و آن کسی که بتواند در کمال صداقت و راستی، برنامه جامعی برای اداره فوتبال و مدیریت بر آن ارائه نماید در مسند فرماندهی فوتبال اردبیل جلوس بکند.
یکی دیگر از مهم ترین مسایلی که در جریان تشکیل مجمع باید مورد توجه قرار بگیرد انتخاب واجدین شرایطی است که باید در روز رای گیری بر صندلی مجمع تکیه بزنند. مسؤولین مجمع انتخاباتی هیات های استانی در این رابطه باید با دقت و وسواس بیشتری عمل کنند و با تمام قدرت از حضور افرادی که بر اساس اساسنامه شرایط لازم را نداشته باشند ممانعت نمایند. از آن جایی که هیات فوتبال استان با توجه به شرایط حاکم بر آن ، خود برگزار کننده مجمع می باشد برای جلوگیری از هر گونه اعمال نظر و مهره چینی ضرورت نظارت بیشتر بر این مقوله احساس می شود.
این که آقایان مسؤول چه در فدراسیون و چه در ادره کل ورزش و جوانان در مورد تعیین تکلیف هیات فو.تبال استان به توافق رسیده اند خبری بسیار خوشحال کننده و امید بخش است. امید می رود هر کسی که در یک مسیر قانونی با رای اعتماد مجمع برای چهار سال آینده مسؤولیت هیات فوتبال استان را بر عهده بگیرد از همان ر وز اول شروع به کار، عمل به قانون و بند بند اساسنامه را مورد توجه جدی قرار بدهد.
بعد از گذشت پنج سال تاکنون دعوای این که مثلا انتخاب دبیر هیات فوتبال استان قانونی بوده است یا غیر قانونی حل نشده است. این که هیات رئیسه وجود خارجی دارد یا نه و اگر هست روند انتخابش چگونه بوده است و این که آیا مجمع سالیانه هیات به طور مرتب و منظم برگزار شده و بودجه سالیانه آن در مجمع به تصویب رسیده است یا نههمچنان جای بحث دارند.
عمل نکردن به قانون و در برخی موارد خودسرانه تصمیم گرفتن می تواند عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشدکه کاستن از میزان اعتماد مردم و جامعه نسبت به مسؤولین یکی از آن عواقب می تواند به شمار آید.
اگر رئیس منتخب مجمع فارغ از اینکه چه کسی باشد و به کدام گروه و دسته و باندی وابسته باشد بتواند از روزهای آغازین مسؤولیت عمل به قانون را در سرلوحه کارهای خود قرار بدهد، می تواند برای آینده فوتبال این منطقه مثمر ثمر باشد.
به هر حال با ثبت نام مجدد از کاندیداها و داوطلبان و عاشقان خدمت به فوتبال استان، در روزهای آینده جو خاصی می تواند بر آسمان فوتبال منطقه حاکم شود. حرف و سخن های فراوان و اظهار نظرها و پیش بینی ها و در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات رایزنی ها و رای جمع کردن ها همه و همه می تواند حرارتی خاص در زمستان سرد اردبیل به فضای فوتبال ما ببخشد ولی همانطوری که در بالا اشاره شد امیدواریم همه این حرکت ها در چارچوب قانون و مقررات انجام بپذیرد و مسؤولان مربوطه از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و بهره برداری دست اندرکاران مجمع به نفع هر یک از کاندید اها جلوگیری نمایند.