1

کی روش به اردبیل می آید

کی روش به اردبیل می آید. این تیتر خبری بود که خبرگزاری فارس در ساعت 9 و 53 دقیقه 29 اردیبهشت ماه سال 1394 به نقل از رئیس سابق هیات فوتبال استان بر روی خروجی خود قرار داده است. متن خبر را در انتهای این مطلب برای آگاهی خوانندگان و علاقه مندان به فوتبال از وعده های عملی نشده دست اندرکاران هیات فوتبال استان خواهیم آورد تا معلوم شود که چه کسانی در فوتبال استان به وعده های داده شده عمل نمی کنند.
چشمیِ هیات فوتبال استان که بازگو کنندگان واقعیت ها و یادآوری کنندگان وعده های توخالی را به توهین کنندگان و تهمت زنندگان به هیات استان قلمداد می کند و در کمال نا انصافی با سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و ناکارآمدی هیات پیگیر شوندگان وعده ها را به کارهای ناروا در حق هیات متهم می کند آیا جوابی به این وعده های توخالی دارد؟
چشمیِ هیات فوتبال استان مطمئنا می داند که در لغت نامه فارسی در معنی و مفهوم ناروا آمده است: ناپسند و حرام. حال باید جامعه ورزش و فوتبال قضاوت بکنند که چه کسانی به کارهای ناپسند دست زده اند. نشریه ما که پیگیر مطالبات فوتبال استان و چگونگی عمل نکردن دست اندرکاران هیات به وعده های خود هستند آیا مرتکب کار خلاف و فعل حرام شده است؟
باید بپذیریم که دیگر افکار عمومی و جامعه فوتبال توان و ظرفیت پذیرش آنهایی که با هزار ترفند و نقشه می خواهند چهره ای معصوم از خود به نمایش بگذارند و در این راه به تخریب دیگر چهره ها به پردازند را ندارند.
ما را نه با کسی دشمنی است و نه با احدی عقد اخوت بسته ایم، وظیفه ماست که واقعیت های موجود در فوتبال اردبیل را بیان بکنیم. حال اگر بگوییم که نمایشگاه عکس توانمندی های فوتبال اردبیل در خرداد ماه 94 تشکیل یافت و مرد سال فوتبال انتخاب گردید و کی روش با تیم ملی به اردبیل آمد آدم خوبی قلمداد می شویم؟ اگر بگوییم که آنها به وعده های خود عمل کرده اند و ما چشم بصیرت برای دیدن آنها نداشته ایم یک شبه به کارشناس بزرگ، علامه دهر و مورد قبول آقایان تبدیل خواهیم شد؟
پیگیری وعده ها و مطالبات جامعه ورزش از وظایف رسانه ها می باشد. در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسؤول که وعده می دهد باید به پای وعده خود بایستد و نسبت به عملی کردن آن اقدام نماید. نمی توان برای افکار عمومی وعده های بدون پشتوانه داد و هر وقت کسی آنها را پیگیری نمود  در معرض اتهام قرار داد.
وقتی مسؤولی نتواند به وعده ها عمل نماید پیامد عدم توانایی، بی اعتمادی می شود.صداقت و عدم تخلف از وعده، مهم ترین عامل در اعتماد سازی در جامعه به شمار می رود . اعتماد سازی در هر جامعه ای بزرگ ترین سرمایه برای بقاء و رشد محسوب می شود. جامعه ای که به وعده های خود عمل می کند جامعه ارزشی است چرا که صداقت مهم ترین رکن اخلاقی در آن حضور جدی دارد.
و در نهایت ما یادآوری کرده ایم که مسؤولین فوتبال استان باید به وعده ها و قول های خود عمل نمایند و این امر به موجب حکم چشمی هیات فوتبال به کاری ناپسند و حرام تعبیر شده است!!!!
متن خبر منتشر شده در فارس در اردیبهشت سال 94  بدون کوچک ترین دخل و تصرف به قرار زیر است:
رئیس هئیت فوتبال استان اردبیل گفت: در برنامه انتخاب مرد فوتبال استان اردبیل که ماه آینده اجرا می‌شود قرار است نمایشگاه عکس سیر تاریخی فوتبال استان اردبیل برپا شود تا علاقمندان از این نمایشگاه دیدن کنند.
صمد نوتاش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از برپایی نمایشگاه عکس سیر تاریخی فوتبال اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این تصاویر و عکس‌ها که مربوط به دهه‌های مختلف فوتبال استان اردبیل خواهد بود گنجینه‌های ارزشمندی هستند که نشان از قدمت و تاریخ پرافتخار فوتبال این کشور است که به همت جمعی از علاقمندان این عکس‌های تاریخی جمع‌آوری شده و قرار است در حاشیه مراسم انتخاب مرد سال فوتبال استان اردبیل در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.
وی افزود: این نمایشگاه در حقیقت نمودی از هویت اصلی فوتبال این استان و گنجینه غنی از استعداد افراد ناب فوتبالی این خطه خواهد بود که سال‌های سال برای احیای فوتبال زحمت کشیده‌اند و ما شاهد فراموش شدن این نسل پرافتخار هستیم که سعی‌مان بر این است تا گذشته و تاریخ پرافتخار آن را در این نمایشگا‌ه‌ها احیا کنیم.
رئیس هئیت فوتبال استان اردبیل یادآور شد: گذشته فوتبال این خطه قابل احترام و افتخار است و ما تلاش می‌کنیم تا نسل امروز بیشتر و بهتر با این گذشته پرافتخار آشنایی پیدا کرده و یک حرکت مثبت و رو به جلو را در عرصه فعالیت‌های مثبت و سازنده رشته ورزشی شاهد باشیم.
نوتاش تصریح کرد: در این نمایشگاه که در حقیقت بخشی از تاریخ ماندگار فوتبال استان و سیر تحولی این رشته ورزشی در استان اردبیل در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد حرکتی مثبت است که قطعا هیئت فوتبال سعی خواهد کرد بعد از برگزاری این نمایشگاه این تصاویر و عکس‌های ماندگار را در یک مجموعه‌ای جمع‌آوری کند که انتظار می‌رود به مانند برخی از استان‌‌ها موزه فوتبال استان اردبیل با تلاش مسئولان امر راه‌اندازی شود تا امکان نگهداری این آثار گران‌سنگ در آن مکان فراهم آید.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود این حرکت مثبت در کنار برنامه ارزشمند انتخاب مرد سال فوتبال استان حرکتی مخاطب‌پسند همراه با ایجادکننده انگیزه و تقویت کننده بیشتر بنیه‌های فوتبال این استان باشد تا زمینه حرکتی مثبت و سازنده فراهم آید.
دعوت از تیم ملی برای حضور در اردبیل
رئیس هئیت فوتبال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به زمان برگزاری این آیین اشاره کرد و گفت: 22 یا 26 خرداد ماه موعد مقرر برای برگزاری مراسم بزرگ انتخاب مرد سال فوتبال استان اردبیل است که ما سعی کردیم از رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه و همچنین سرمربی تیم ملی دعوت کنیم تا در این مراسم بزرگ حضور داشته باشند.
نوتاش عنوان کرد: ما از تیم ملی به صورت رسمی دعوت کردیم تا در ایام برگزاری این مراسم در اردبیل حضور پیدا کنند که در صورت حاضر نشدن تیم ملی، ما از تیم امید یا تیم ملی کشورمان مربوط به سال 1998 دعوت کردیم تا یک بازی دوستانه‌ای را با پیشکسوتان استان اردبیل انجام دهند.
وی ادامه داد: اگر در همه این موارد رایزنی‌های ما نتیجه ندهد از تیم‌های باشگاهی همچون استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و یا سپاهان دعوت خواهیم کرد تا یک بازی دوستانه را با تیم اردبیل در ورزشگاه تختی برگزار کنند.
رئیس هئیت فوتبال استان اردبیل در مورد جایزه در نظر گرفته شده برای مرد فوتبال استان اردبیل نیز بیان کرد: هنوز به دنبال جذب اسپانسر هستیم و جایزه را به صورت دقیق مشخص نکرده‌ایم ولی قطعا یک جایزه مناسب و شایسته در شان مرد سال فوتبال استان اردبیل خواهد بود.
نوتاش در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم این برنامه در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم همه ساله مرد فوتبال استان اردبیل را شناسایی و معرفی کنیم.