1

کلاف سردرگم مدیریت فوتبال استان

در اولین روزهای سال 96 حادثهء پیش آمده برای رئیس سابق هیات فوتبال استان همه را متاثر کرد و اندوهگین. فوت همسر مکرمه و آسیب دیدگی دو فرزند دلبندش به همراه خود موجی از تاسف در جامعه ورزش استان را ایجاد کرد. حوادث این چنینی تاثیر بسیار نامطلوبی در اعصاب و روان و زندگی عادی همه کسانی که آسیب دیدگان را از نزدیک می شناخته اند داشته و به نوعی در روزهایی که عید است و همه باید خوشحال و مسرور باشند، غم و اندوه فضا را پر کرد. اتفاق و حادثه روی داده برای رئیس سابق هیات فوتبال استان بسیار دردناک و تحملش سنگین و طاقت فرساست. ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده و طلب آمرزش و غفران الهی برای آن مرحومه، سلامتی و صحت رئیس سابق هیات فوتبال استان و دو فرزند گرامی اش را از درگاه احدیت خواستاریم.
امیدواریم سال 96 سال پایان دادن به بلاتکلیفی و سردرگمی های فوتبال استان باشد. علی رغم وعده های داده شده مبنی بر برگزاری مجمع انتخاباتی فوتبال استان تا پایان سال 95 متاسفانه این وعده عملی نشد و همچنان تعیین تکلیف آن در هاله ای از ابهام قرار گرفت.
به نظر می رسد فوتبال اردبیل ، برگزاری مجمع انتخاباتی و رفع هر گونه ابهام در بحث مدیریتی به یک مگاپروژه تبدیل شده است. همانطوری که استاندار اردبیل از اولین روزهای آغاز فعالیت در استان وعده انجام عملیات پروژه هایی تحت عنوان مگاپروژه را داده است و این اصطلاح کم کم در میان همه اقشار و ادارات و نهادها نیز جا خوش می کند و حتی برخی از شهرداری ها پروژه آسفالت ریزی یک گذرگاه را نیز با عنوان مگاپروژه مورد خطاب قرار می دهند پس، ما نیز به تبعیت از آنها می توانیم بحث فوتبال استان و مدیریت آن را با عنوان مگاپروژه مورد خطاب قرار بدهیم. اگر چنین باشد چون خاصیت مگاپروژه ها در استان ما طولانی شدن زمان عملیات و به بهره برداری رسیدن آنها می باشد به این زودی ها نباید در انتظار به ثمر رسیدن مگاپروژه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال باشیم.
به نظر می رسد که در نزد فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان اراده ای برای پایان دادن به این بحث ها وجود ندارد. گویا نمی خواهند حاشیه ها و حرف ها و حدیث ها و سوء تفاهم و اختلاف نظرهای موجود را به حداقل برسانند. ولی ما همچنان امیدواریم . امیدوار به این که دل آنهایی که تصمیم گیرنده نهایی در این ارتباط هستند به رحم آید و به نوعی در مورد پایان دادن به این داستان فکر کنند.
انسان به امید زنده است . امید و آرزوی علاقه مندان به فوتبال استان نیز این است که فرصتی در سال 96 به دست آید تا آنهایی که با این مقوله سروکار دارند برای سر و سامان دادن به بحث مدیریتی فوتبال استان و برگزاری مجمع انتخاباتی بعد از نزدیک به 17 ماه انتظار و بلاتکلیفی ، چراغ سبزی نشان بدهند و به توافق برسند و فوتبال ما را بیش از این اسیر و دربند افکار خوب و یا بد خود نکنند.
دلیلی وجود ندارد که فوتبال استان همچنان در وضعیت فعلی باقی بماند و به حداقل ها رضایت بدهد و بسیاری از مشکلات ، نارسایی ها و کم محبتی ها را تحمل کند و سرنوشت خود را بیش از آن که با حربه هایی چون تدبیر و فکر و برنامه بسازد آن را به بازی تقدیر و ابر و باد و مه و خورشید و فلک بسپارد.
طولانی شدن پروژه تعیین تکلیف هیات فوتبال استان و عملی نشدن وعده های داده شده در این ارتباط به یک سوژه و بحث روز تبدیل می شود. اگر ملاک فعالیت در فوتبال هر استانی ، اساسنامه هیات های استانی است پس چرا در فوتبال استان به بند بند آن عمل نمی شود و برای پایان دادن به مشکلات از طرف دست اندرکاران مربوطه امروز و فردا می شود
اصلا در این نوشته به این که آیا هیات فوتبال در پنج سال گذشته موفق بوده و یا نه کاری نداشته و نداریم. چرا که تا بخواهیم حرفی بزنیم چشمی هیات فوتبال استان برای نوشتن مطلب،سفارش کرده و به زحمت می افتد و هی می گوید که نگارنده را از دورها می شناسد، مثل این که او فقط قدرت و شامه شناسایی دارد و ما از آن بی بهره ایم و او را از آن گذشته های دور نمی شناسیم. برای ممانعت از هر گونه زحمت دادن به چشمی هیات فوتبال، حرف ما این است که آقایان به خاطر فوتبال و برای آینده آن تکلیف مدیریت را یک سره بکنید و با امروز و فردا کردن ها با افکار عمومی بازی نکنید. مگاپروژه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال را به ساحل امن برسانید و به تمام حرف و حدیث ها با انتخاب رئیس و مسؤول استان پایان بدهید.
اعضای مجمع با رای خود باید تکلیف مدیریت هیات استان را مشخص نمایند. بحث ما این نیست که چه کسی بیاید و در میان کاندیداها کدامیک اصلح تر از بقیه است. کاندیدایی هم نداریم و زیر پرچم کسی هم سینه نمی زنیم ولی فوتبال ما نیاز به همت کسانی دارد که مسؤولیتی در این عرصه دارند و باید بدانیم که از این به بعد هرگونه اهمال و کم کاری و بی تفاوتی در برگزاری مجمع انتخاباتی می تواند نوعی خیانت و کم لطفی به فوتبال استان تلقی شود.