1

رونق دفاتر فنی و مهندسی در اردبیل

با نزدیک شدن به ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تحرکات نامزدها آغاز گردیده و هر یک از آنها که موفق به ثبت نام شده اند به نوعی در تدارک یارگیری و آماده شدن برای یک رقابت نفس گیر جهت راه یافتن به پارلمان محلی هستند.
قانون، زمان تبلیغات و آغاز به کار ستادهای انتخاباتی را مشخص کرده است ولی متاسفانه این امر در انتخابات های مختلف رعایت نمی شود و کاندیداها در زیر لوای بهانه های مختلف تبلیغات غیر قانونی و زودتر از موعد را آغاز می کنند تا بدین وسیله بتوانند گوی سبقت از دیگر رقبا را بربایند و برای چهار سال بر یکی از صندلی های شورا تکیه بکنند.
همه در تلاش هستند و به نوعی خود را لایق برای حضور در شورا تشخیص داده اند چه اگر غیر از این بود برای ثبت نام و اعلام آمادگی همت به خرج نداده و متحمل زحمت و هزینه نمی شدند.
این روزها تا دلمان بخواهد راه اندازی دفاتر فنی و مهندسی و از این جنس در سطح شهر از رونق زیادی برخوردار می باشد. آویزان کردن بنری بر سر در مغازه ها و ساختمان ها با عنوان دفتر مهندسی، تبلیغ قبل از موعد در زیر عنوانی مانند دفتر مهندسی است.
به راستی آنهایی که مدعی شده اند و خود را صاحب رای می دانند و می خواهند در معرض رای مردم قرار بگیرند و برای انتخابات آینده محکی بخورند همگی از شرایط لازم و تخصص کافی برای این کار برخوردارند؟
نگاهی به اسامی کاندیداهای احتمالی منتشر شده در فضای مجازی نشان خواهد داد که افراد بدون توجه به تخصص خود و وظایف شوراهای شهر نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند. مگر می شود یک متخصص مثلا شهرسازی در کار پزشکی دخالت بکند؟ و یا یک مهندس عمران در امور مربوط به حوزه علوم انسانی اظهار نظر کرده و نظریه ارائه بکند؟ چرا تا اسم انتخابات و قرار گرفتن در یک پست و موقعیت پیش می آید همه می خواهند از جمله انتخاب شونده ها قرار بگیرند و توجهی به آینده حوزه انتخاباتی و سرنوشت مردم نمی کنند.
ورزش استان در سال های اخیر از بابت حضور افراد غیر متخصص در شورا ضربات متعددی را تحمل کرده است. ظلمی که شورا به بهانه های مختلف در حق فوتبال و تیم شهرداری روا داشت، نمی تواند از اذهان علاقه مندان به فوتبال فراموش شود. متاسفانه در شورای فعلی حتی کسانی که سابقه و پیشینه ای در فوتبال داشتند بیشتر از دیگران در پیچیده شدن نسخه فنای تیم دخیل بودند و این اقدام آنها حتما در رای دوستداران و علاقه مندان به تیم فوتبال شهرداری تاثیر کافی خواهد داشت.
در ایام انتخابات یکی از اقشاری که برای نامزدها خیلی عزیز می شود جامعه ورزشی استان است. همه کاندیداها به نحوی تلاش می کنند تا خود را یک چهره ورزشی و علاقه مند به رشته های مختلف و عاشق سینه چاک و تمام عیار ورزش به حساب آورند و با حضور در صحنه های ورزشی نظر تماشاگران و علاقه مندان به ورزش را جلب کنند. تجربه ثابت کرده است این قبیل افراد از فردای انتخاب شدن و بر اریکه قدرت تکیه زدن اولین قشری را که به فراموشی می سپارند جامعه ورزشی است. روی این اصل ورزشی های استان و اردبیل باید اجازه ندهند تا تجربه تلخ، دردآور و غیر قابل تحمل دوره اخیر دوباره تکرار شود. حمایت جامعه ورزشی از نامزدها باید با مطالعه و شناخت کافی انجام پذیرد. صرف مظلوم نمایی و نقش بازی کردن در ارتباط با هواداری از ورزش نباید مورد توجه قرار بگیرد.
ورزش اردبیل نیازمند حضور افرادی در پارلمان محلی است که در عمل و نه در حرف عاشق ورزش و علاقه مند و مشتاق به توسعه آن باشند. نیازمند افرادی است که با ورزش آشنایی داشته و قدرت تشخیص توپ هندبال و فوتسال از یکدیگر را داشته باشند. ورزشی ها این