1

نگاهی کوتاه به فوتبال باشگاهی اردبیل در سال ۶۷

هفته پنجم
در پایان هفته پنجم تیم استقلال با پیروزی پر گل 5 بر صفر در مقابل ژاندارمری(سینا) در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.
استقلال در این روز در یک بازی یک طرفه با گل های علی دایی(2گل) و پرقیمت تیم سینا را مغلوب کرد. سینا در این فصل حال و روز چندان مطلوبی ندارد و با سه امتیاز در مکان یازدهد جدول رده بندی قرار گرفته است.
عقاب و آراز در یک دیدار نه چندان دلچسب به طور مساوی امتیاز ها را تقسیم نموده و موفق به گشودن دروازه حریف نشدند.
بانگ استان در رویارویی با راه و ترابری 3 بر 1 به پیروزی رسید. بانگ استان از چهره های خوبی بهره مند است ولیکن مشخص است که این تیم از بی تمرینی و عدم آمادگی رنج می برد.
پاس با سه گل محرم حقگو(2گل) و مقصود بایرامی تیم توانیر را مغلوب کرد. توانیر جز تیم های مطرح اردبیل می باشد که در این فصل آنچنانچه باید و شاید نتوانسته است خودی نشان بدهد. این تیم با سه امتیاز در پایان هفته پنجم در مکان دهم جدول قرار گرفته است. عمده مشکل این تیم ضعف خط حمله و از دست دادن فرصت های گرانبها در جریان مسابقه است.
هلال احمر با تنها گلی که از نقطه پنالتی به ثمر رساند صنعت نفت را مغلوب کرد. حسن هلال احمر در این است که به جوان های خود اطمینان دارد و با این که در این فصل تنی چند از مهره های صاحب نام خود را از دست داده است ولیکن با تکیه بر جوانانش مدعی قهرمانی است.
بنیاد شهید و دارایی به تساوی یک بر یک دست یافتند. بنیاد شهید که در هفته سوم یکی از یاران خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بعد از آن نتوانسته است انتظارات هواداران خود را برآورده نماید.
باید گفت که رقابت های فوتبال دسته اول باشگاه های اردبیل در سال 67 به طور فشرده انجام می پذیرد. مشخص است که فشردگی مسابقه ها در کیفیت بازی ها اثرگذار می باشد .
مسؤول هیات فوتبال اردبیل علت فشردگی مسابقه ها را کمی وقت و در پیش بودن مسابقه های فوتبال حذفی شاهد و جام فلق ذکر می نماید. از طرف دیگر زمین خاکی اردبیل وضعیت مطلوبی ندارد و بار دیگر باید این مساله را تکرار کرد که تنها زمین خاکی این شهر که جوابگوی مسابقه های مختلف باشگاهی است چه زمانی زیر کشت چمن خواهد رفت؟ باید هر چه سریع تر موانع موجود در سر راه کاشت زمین فوتبال اردبیل از میان برداشته شود.
هفته هشتم و ادامه صدرنشینی استقلال
استقلال در پایان هفته هشتم نیز صدر نشینی خود را حفظ کرد. استقلال در پایان این روزبا 13 امتیاز به تنهایی به صدر جدول رده بندی تکیه زده و به دنبال آن پاس با 11 امتیاز و یک بازی کم تر در تعقیب صدر نشین می باشد.
در روز هشتم دیدار دو تیم هلال احمر و عقاب به علت عضویت تنی چند از بازیکنان هلال احمر در تیم منتخب آموزشگاه های استان به تعویق افتاد. توانیر و دارایی در یک بازی پرتب و تاب با نتیجه یک بر یک امتیاز ها را به طور مساوی تقسیم نمودند. استقلال تیم ته جدولی آراز را با چهار گل مغلوب نمود. بنیاد شهید با نتیجه 1بر1 در مقابل بانگ استان متوقف شد و پاس 2بر1 صنعت نفت را مغلوب نموده و دیدار دو تیم ژاندارمری و راه و ترابری که جزء تیم های آخر جدول رده بندی هستند 3بر2 به نفع ژاندارمری به پایان رسید و این تیم را پنج امتیازی نمود. این برد هیچگونه در وضعیت ته جدول نداده و ژاندارمری همچنان مکان یازدهم جدول را در اختیار دارد.
هفته دهم
با پایان رقابت های دهمین روز تکلیف قهرمانی این مسابقات به روز آخر کشیده شد. در این هفته استقلال به تنهایی با 17 امتیاز در صدر و به دنبال آن پاس با 15 امتیاز و یک بازی کمتر در جای دوم جدول رده بندی قرار گرفته است.
در روز دهم استقلال در یک بازی حساس با تنها گلی که از نقطه پنالتی به ثمر رسید بر تیم دارایی غلبه یافت. دارایی در این دیدار پا به پای حریف دوید و چهره یک مغلوب را نداشت. هلال احمر در رویارویی با توانیر با نتیجه یک بر یک متوقف شد . توانیر که از تیم های با سابقه اردبیل می باشد در این دیدار بهترین چهره خود را به نمایش گذاشت و در اکثر دقایق حاکم بر توپ و میدان بود و درد کهنه این تیم یعنی ضعف خط حمله آن مانع از نتیجه گیری بیشتر توانیر گردید.
صنعت نفت با دو گل بر سینا غلبه کرد و این تیم را که از دوران خوش گذشته فاصله بسیار دارد در آستانه سقوط به دسته دوم قرار داد.
تیم عقاب در رویارویی با بانگ استان هرچه کشید از دست مربی خود بود. محمد محرمی که مربیگری عقاب را بر عهده دارد و در بانگ استان بازی می کند هر دو گل بانگ را به ثمر رساند تا تیم خود را 2 بر 1 مغلوب سازد.
راه و ترابری 3بر2 بر بنیاد شهید غلبه یافت. بنیاد که تصور نمی کرد بدینسان در کمند راه و ترابری اسیر گردد در مقابل دوندگی یاران تیم مقابل و سنگینی بیش از حد بازیکنان و ضعف خط دفاعی خود دو امتیاز حساس این دیدار را از دست داد.
پاس که در رده دوم جدول قرار دارد با چهار گل بر تیم ته جدولی آراز غلبه یافت. بازیکنان آراز که از هم اینک بلیط دسته دوم را در جیب دارند در مقابل پاس تا دقیقه 70 دروازه خود را بسته نگاه داشتند ولیکن با گلی که عادل پیرفرشی به ثمر رساند پای بازیکنان پاس به گل باز شد و در نهایت با چهار گل به پیروزی رسید.
رقابت های هفته پایانی دسته اول باشگاه های اردبیل در شهریور ماه سال 67 به دلیل آغاز رقابت های دومین دوره جام فلق به تعویق افتاد و قرار بر این شد که رقابت ها بعد از پایان جام فلق ادامه پیدا بکند.در هفته دهم دیداری بسیار حساس بین دو تیم استقلال و دارایی برگزار شد. این دیدار به نوعی دربی محله علی آباد به شمار می رفت. اکثر بازیکنان دو تیم و بخصوص کادر فنی و سرپرستی آنها از ساکنین محله فوتبال خیز علی آباد اردبیل بود و کری جالبی بین اعضای دو تیم و بخصوص کادر سرپرستی و هواداران آنها برقرار بود . در دهه شصت دیدارهای این دو تیم همیشه از حساسیت ، هیجان و حرارت خاصی بهره می برد و خاطرات دیدارهای این دو تیم نمی تواند از یاد و خاطره فوتبالی های دهه 60 فراموش شود.