1

رکورداران غیبت در جلسه های شورا و ثبت نام در انتخابات

غیبت های متوالی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در هفته های پایانی سال 95 در یکی از جلسات شورا مورد اعتراض برخی از اعضاء قرار گرفت.
کسانی که با رای اعتماد مردم به پارلمان محلی راه می یابند موظف هستند که بر اساس خواسته های مردم و در جهت تامین منافع آنها در همه صحنه ها و جلسات رسمی و غیر رسمی حضوری فعال داشته باشند و در راستای حفظ و صیانت از حق آنها به اندازه سرسوزنی کوتاه نیایند.
پذیرفتنی نیست که عضوی از شورا کارها و اقدامات دیگری را مقدم بر کار شورا و حضور در جلسات آن به حساب آورند و به تذکرات داده شده برای کاستن از تعداد غیبت ها نیز توجه ننماید. اگر این قبیل افراد در شورای شهر اردبیل بوده اند باید بدون ملاحظه و جانبداری به مردم معرفی شوند تا مردم بدانند چه کسانی در گذشته نتوانسته اند به اعتماد آنها پاسخ مناسب بدهند و خدمت به جامعه را در اولویت کارها قرار بدهند.
اگر اعتقاد بر این داریم که دانستن حق مردم است باید چگونگی حضور و اقدام اعضای فعلی شورا در پایان عمر مسؤولیتشان به اطلاع مردم و موکلان آنها رسانده شود. آنهایی که در شش سال گذشته حضور مستمر در جلسات و پذیرفتن نظم و قانون حاکم بر جلسات شورا را به نوعی به بازی گرفته اند آیا صلاحیت لازم برای شرکت در انتخابات شورا و حضور دوباره در مسؤولیت نمایندگی پارلمان محلی را دارند؟
میزان عمل به تعهدات و احساس مسؤولیت در قبال خواسته و نیاز موکلان و مقدم شمردن منافع جامعه بر منافع شخصی و باندی و گروهی نباید معیاری برای تایید صلاحیت افرادی باشد که مدت ها در سنگر شورا بوده و ادعای خدمتگزاری داشته اند؟
آیا ایرادی دارد که رئیس شورای شهر برای در جریان گذاشتن افکار عمومی در ارتباط با عملکرد اعضای فعلی شورا در مورد حضور و غیاب آنها اقدام نماید و این یک مورد را شفاف سازی کرده و مردم را در انتخاب بهترین ها ، دلسوزها، کارآمدها و به درد بخورها و صادق ها یاری نماید؟
آیا مردم با چهره هایی که در عمر شورای فعلی به حداقل وظیفه یعنی حضور مرتب و موثر در جلسات عمل نکرده اند نباید آشنا بشوند و از اعتماد دوباره به چنین مهره هایی خودداری بکنند؟
اگر در بین اعضای فعلی شورای شهر هستند کسانی که در جلسات حضور مؤثر و دائمی نداشته اند اقدام آنها برای ثبت نام دوباره و اظهار تمایل برای عضویت در دوره بعدی شورا چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ آیا قرار است در صورت انتخاب ، این قبیل آقایان راه و روش خود را عوض بکنند و به مانند یک دانش آموز منظم، مرتب و وقت شناس عمل کنند؟ آیا در پشت اظهار تمایل و عشق و علاقه آنها برای یدک کشیدن عنوان عضو شورا اهداف دیگری نهفته است؟
آنهایی که تا دیروز ثبت نام در انتخابات شورا را برای خود امری غیر ممکن تلقی کرده و عضویت در شورا را اشتباه در برنامه های حیات خود می دانستند چرا به گفته های خود پشت کرده و با میل و رغبت به صحنه گام گذاشته و عزم خود را برای راهیابی دوباره به شورا جزم کرده اند؟ آیا در این کار سری وجود دارد و یا مربوط است به احوالات برخی از ماها که چون ابر بهاری هستیم و تغییر موضع با توجه به منافع را امری مباح و حلال و پسندیده می دانیم؟
ورزش اردبیل و بخصوص فوتبال ما خاطره خوشی از اقدامات ، گفته ها و مصاحبه های برخی از اعضای شورای شهر ندارد. فوتبال اردبیل و نماینده آن در لیگ دسته دوم کشوری چنان ضربه ای هولناک و سهمگین از رای شورا متحمل شد که باید برای جبران آن سال ها در انتظار بماند. آنهایی که تا دیروز با افتخار و سربلندی می گفتند وظیفه شورا و شهردرای تیم داری نیست و این ادعاها را هم در کوران مسابقات انجام داده و موجبات تزلزل روحی و روانی بازیکنان و دست اندرکاران را فراهم می کردند حالا چگونه می خواهند در ایام تبلیغات برای راهیابی به شورا، خود را طرفدار دوآتشه و کشته و مرده ورزش و فوتبال قلمداد نمایند و در جمع ورزشکاران و ورزشدوستان حضور یابند؟
کم ترین انتظار از شورای شهر و رئیس آن اعلام چگونگی حضور در جلسات و غیبت غیر موجه اعضایی است که به نظر می رسد در عمر شورای فعلی چندان برای حاضر شدن در جلسات اهمیت قائل نمی شدند ولی همچنان مایل به راهیابی دوباره به شورا می باشند.