1

بلاتکلیفی فوتبال خلخال و هیات فوتبال استان

وقتی می نویسیم که در برخی از شهرستان های استان بلاتکلیفی هیات فوتبال موجبات نابودی فوتبال آن مناطق را فراهم کرده است به مذاق بعضی از آقایان خوش نمی آید و به جای جواب منطقی و قانع کننده، دبیر هیات فوتبال استان (قانونی یا غیر قانونی بود نش جای خود دارد) بیانیه صادر می کند و در فضای مجازی ما را دشمن هیات فوتبال استان قلمداد کرده و نسبت به آلوده کردن جو برای سرپوش گذاشتن بر روی واقعیت ها اقدام می کند.
به جای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده برای روشن شدن افکار عمومی دبیر هیات فوتبال استان پیشقدم می شود و حمله به نگارنده مطلب را در صلاح خود و دوستانش می بیند و به جای رویارویی با واقعیت های موجود به سمت کسانی غش می کند که برای وی ماشاءاله و انشاءاله سر می دهند. حال بشنوید از سرنوشت فوتبال خلخال و مدیریت آن . بعد از ماهها بلاتکلیفی و به توافق نرسیدن اداره ورزش و جوانان با هیات فوتبال استان بر سر معرفی یک فرد جهت تصدی ریاست هیات فوتبال آن شهرستان به یکباره قرعه به نام فرماندار وقت خلخال علی نظری افتاد و او با حکم رئیس سابق هیات فوتبال استان به عنوان رئیس هیات فوتبال خلخال معرفی شد.
از زمان انتصاب نظری به سمت رئیس هیات فوتبال خلخال تا تودیع وی از فرمانداری نزدیک به شش ماه زمان سپری شد. با همه ارادتی که به همکار مطبوعاتی خود داریم ولی بیان واقعیت ها در ورزش و فوتبال استان وظیفه ما بوده و دانستن حق مردم می باشد. حال باید از هیات فوتبال استان سؤال شود که کارنامه فعالیت هیات فوتبال خلخال در زمان تصدی مسؤولیت آن با نظری چه بوده است؟
درست در آن ایامی که این انتصاب صورت پذیرفت گفتیم که فرماندار شهر، آن هم چهره فعال اقتصادی و عمرانی و سیاسی نباید خود را درگیر مسائل جزئی فوتبال کرده و پیش بینی کردیم که فرماندار با توجه به گرفتاری های متعدد، وقت کافی برای رسیدگی به امور فوتبال را نخواهد داشت و چنین نیز شد که حتی در آن شش ماه برای هیات دبیر معرفی نگردید. آنطور که شنیده می شود در حال حاضر نیز امور اندک فوتبال آن شهر توسط اداره ورزش و جوانان انجام می شود.
چرا باید خلخال با آن پیشینه و سابقه ، فوتبالش به وضع اسف باری گرفتار شود؟ آیا کسی هست که آماری از فعالیت تیم های پایه در آن شهرستان بدهد؟ آیا در پنج سال گذشته رقابت های باشگاهی در آن شهرستان برگزار شده است؟ آیا تیم های پایه و توجه به پشتوانه سازی در فوتبال آن منطقه جایگاهی دارد؟ چرا بعد از انتقال رئیس هیات فوتبال آن شهرستان اقدامی در جهت جایگزینی وی صورت نگرفته است؟ آیا ادعای مبنی بر خدمت به فوتبال استان در چهار سال گذشته در حد و اندازه چهل سال گذشته این است که رئیس هیات یک منطقه در طول شش ماه حتی برای یک بار جلسه هیات را تشکیل ندهد و همکارانش را انتخاب ننماید؟
فوتبال خلخال بعد از آن همه بی توجهی و انتقال خلخال دشت به کرج چه نتایج چشمگیری در سال های اخیر داشته است؟ آیا نتایج ناامید کننده نماینده فوتبال خلخال در دسته سوم فصل گذشته نشانی از صحت ادعای ما مبنی بر خوردن کفگیر فوتبال خلخال به ته دیگ نبوده و نیست؟
در این میان وظیفه اداره کل ورزش و جوانان چیست؟ آیا اساسنامه ای که آقایان خود را پایبند به آن می دانند این اختیار را داده است که در سر و سامان دادن به وضعیت فوتبال شهرستان ها به دلخواه رفتار نمایند و اداره کل نیز توان و جرئت هیچ اقدامی را نداشته باشد؟
منتظر می مانیم تا آقایان موفقیت های فوتبال خلخال در پنج سال گذشته و سرنوشت و چگونگی انتخاب رئیس هیات فوتبال آن شهرستان و بلاتکلیفی دوباره آن را اعلام بکنند تا حداقل دلایل ضعف فوتبال آن منطقه روشن شود.آیا این نوشته را نیز دبیر هیات فوتبال استان( قانونی یا غیر قانونی) به عنوان مخالفت با اقدامات هیات فوتبال تلقی کرده و بیانیه جدیدی منتشر می کندو دوستان را برای نوشتن آن زحمت می دهد؟