1

شورای اسلامی شهر، نامزدها و جامعه ورزش اردبیل

هرچه به ایام برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای شهر نزدیک می شویم تحرکات و فعالیت نامزد های احتمالی بیشتر به چشم می خورد. فعال کردن ستاد ها و گشایش دهها دفتر مهندسی و فنی و مشاوره چشم ها را خیره می کند . منظره ای که شروع به کار دفاتر مختلف با نصب بنرهای رنگارنگ به سطح شهر بخشیده است مهلت یک ماهه دارد و بس.
کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر به این ترتیب می خواهند تا زمان فرارسیدن مهلت قانونی تبلیغات به نوعی خود و اسم و نشانشان را در معرض دید قرار بدهند ، شاید بتوانند به این وسیله درصدی به آرای خود بیفزایند.
وقتی گفته می شود که تبلیغات زودرس ممنوع می باشد و کاندیداها نباید به این کار تن داده و اقدامی در این راستا انجام بدهند آیا رشد قارچ گونه دهها دفتر فنی و مشاوره ای تبلیغات به حساب نمی آید؟ آیا حضور در جلسات و مراسم مختلف با گروهی از یاران و دوستان برای جلب توجه مردم ، تبلیغات زودرس نیست؟
آنهایی که مدعی هستند با راه یافتن به پارلمان محلی می توانند در جهت توسعه و آبادانی شهر در چارچوب قانون و مقررات خدمت نمایند قبل از هر چیز باید پایبندی خود به قوانین و مقررات را نشان بدهند و این اصل را با رفتار و کردار خود به ثبوت برسانند. آیا آنهایی که با زیر پا گذاشتن قانون در اندیشه عمل به قانون هستند می توانند اعتماد مردم هوشیار و انقلابی و مؤمن را جلب نمایند؟
مهم ترین و اصلی ترین مسئله ، حضور گسترده و دشمن شکن مردم در پای صندوق های رای می باشد و هیچ شک و تردیدی نیست که مردم انقلابی و وفادار استان چون گذشته برای اثبات پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجدید عهد و پیمان با شهدای گلگون کفن در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهور و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور یافته و حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.
در انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل تعداد کثیر داوطلبان نشان از علاقه مندی آنها به خدمت بی منت و حضور در صحنه خدمتگزاری بوده و مسلما فکر و ذکر دیگری جز این نداشته و ندارند. ولی به راستی باید کسانی در این راه قدم بگذارند و دامنه تلاش و تبلیغات را گسترده بکنند که توانانی انجام کار را در خود ببینند.
انسان خودش را بهتر از دیگران می شناسد . هر کس به قدرت و توانش برای شرکت کردن در یک فعالیت و مجموعه ای آگاه است و بهتر از هر نوع دستگاه اندازه گیری الکترونیکی می تواند میزان توانمندی اش را بسنجدو مشخص نماید. این که دلم می خواهد سری در میان سرها در آورم و در جامعه موفقیتی به دست آورم دلیل محکم و قابل قبولی برای حضور در صحنه انتخابات نمی تواند باشد. کسانی که توانایی های لازم را در خود سراغ ندارند و از علم و درک کافی در امور شهری و مسائل مربوط به آن نداشته باشند و فقط برای راضی کردن نفس و خودکامگی کاندیدا شوند از همان لحظه ثبت نام تا به آخر کار در مسیر غلط گام برداشته و به نوعی در حق جامعه و مردم خیانت می کنند.
ورزش استان و بخصوص شهر اردبیل متاسفانه در دوره های گذشته در شورای شهر از جایگاه مطلوب، ممتاز و قابل توجه برخوردار نبود. هرچند که در مقطعی و بعد از صعود تیم فوتبال شهرداری به لیگ یک همراه با موج شادی و سرور ایجاد شده، شورائیان نیز هم گام با تماشاگران و علاقه مندان شدند اما در دومین سال حضور تیم در لیگ دسته یک، نغمه های مخالفت با تیم داری شهرداری به گوش ها رسید و بی توجهی ها و کم لطفی ها و در برخی موارد تسویه حساب ها، فوتبال اردبیل و تنها نماینده اش در لیگ یک را به خاک سیاه نشاند.
در این فرصت قصد پرداختن به سرنوشت و شرح ناکامی های تیم شهرداری نبوده و نیست اما امیدواریم در شورای پنجم کسانی که اعتماد مردم قهرمان و شهیدپرور اردبیل را برای حضور در پارلمان محلی جلب می کنند پس از ورود به شورا و تکیه زدن به صندلی آن به یکی از مخالفان ورزش تبدیل نشوند و ورزش را پلی برای رسیدن به برخی از اهداف سیاسی و احیانا تسویه حساب های شخصی و گروهی قرار ندهند.
شورای شهر به افراد با تجربه و کارآ، صادق، امتحان پس داده، امین، عاشق نظام و انقلاب، آشنا به امور شهر، کارنامه دار، دلسوز و بدون حاشیه نیاز دارد تا بتوانند خدمت بی منت را در عمل و نه در حرف و سخن معنی بکنند.
حضور فرد ورزشی و طرفدار جامعه ورزش بحثی است که از مدت ها قبل در بین ورزشکاران و ورزشدوستان مطرح بوده و هر کس با توجه به برداشت و بضاعت خود به این مسئله توجه کرده است. به نظر می رسد ادعای حضور ورزشی ها در شورای شهر بحثی است که پرداختن به آن و گشودن زوایای مختلف آن می تواند ورزشکاران و جامعه ورزشی را در انتخاب افراد اصلح کمک و یاری نماید.
صرف ورزشکار بودن نمی تواند دلیل قاطع و محکمی برای حضور افراد در شورای شهر باشد. اگر فردی تنها ورزشکار باشد و از دیگر پارامترهای مورد نیاز بی بهره باشد چنین افرادی در صورت راه یافتن به پارلمان محلی اگر همراه و هم فکری نداشته باشد نمی تواند گرهی از مشکلات ورزش را بگشاید و برای آن نسخه شفا بخشی بپیچد.اگر مروری بر اقدامات ، گفته ها و نظرات اعضای شورای چهارم در مورد واگذاری تیم شهرداری به بخش خصوصی داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که از جمع اعضاء فقط یک نفر و آن هم ناطق درابادی با واگذاری مخالفت کرده است و چون در آن جمع هم فکر دیگری برایش نبوده مخالفت هایش هم برای ورزش و فوتبال ما ثمری نداشته است ولی اگر مانند ناطق چند نفری هم طرفدار ورزش و فوتبال بودند اتفاقات رخ داده برای فوتبال روی نداده و فوتبال ما نابود نمی شد.
بنابر این به نفع ورزش خواهد بود که ورزشکاران و ورزشدوستان در انتخاب خود به سراغ افرادی بروند که علاوه بر ورزشی بودن و بهره بردن از علم و دانش کافی به معنی واقعی کلمه ورزش را دوست داشته باشند و سابقه خدمت به ورزش و ورزشکاران را داشته باشند.
ورزشکاران و ورزشی های استان باید تلاش بکنند تا حداقل نصف بعلاوه یک شورا را علاقه مندان و سینه چاکان ورزش تشکیل بدهند. اگر چنین امری میسر گردد ورزش ما با ناملایمات و کم لطفی ها و بی توجهی ها مواجه نشده و کسی جرئت آن که بتواند ورزش را وسیله ای برای رسیدن به برخی از اهداف سیاسی، حزبی، باندی و شخصی قرار بدهد پیدا نمی کند.
اردبیل شهری است که در طول تاریخ، پیشرفت و توسعه آن هم ردیف و دوش به دوش پیشینه پرافتخار آن صورت نگرفته است. و رزش این منطقه نیز نمی تواند جدای از سایر بخش های آن باشد. اگر اردبیل اقتصاد و صنعت و گردشگری اشو… از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود ورزش آن نیز همراه با آن بخش ها در مسیر توسعه قرار می گیرد و بنابر این باید در انتخاب افراد و رای دادن به نامزدها برای شورای شهر دقت کافی به عمل آید.
با توجه به گستردگی دوستداران ورزش و آمار بالای شهروندان علاقه مند به ورزش چنانچه همتی صادقانه باشد و در مهلت های قانونی گام های خوب و مؤثر برای معرفی افراد اصلح صورت گیرد مسلما در دور پنجم شورای شهر، ورزش اردبیل می تواند از یک پشتوانه بسیار قوی و تاثیر گذار بهره مند شود.
برای این که بتوانیم در انتخابات پیش رو وظیفه خود را در قبال ورزش استان و شهر به خوبی انجام بدهیم باید مصالح ورزش شهر را در نظر بگیریم و در انتخاب افراد به هیچ عنوان رابطه های دوستی و رفاقتی، قومی و قبیله ای و باندی و حزبی را در نظر نگرفته و فقط آرای خود را برای افراد اصلح در صندوق های رای بیاندازیم. افرادی را انتخاب بکنیم که حداکثر پارامترهای مورد نیاز برای راهیابی به شورا را داشته باشند که یکی از مهم ترین آنها نیز میزان عشق؛ علاقه و وابستگی و خدمت به ورزش می باشد.