1

جمهوری اسلامی ایران در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی جهان

تیم وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران برای کسب عنوان قهرمانی جهان در آمریکا به 90 امتیاز نیاز دارد.

در بین شش کشوری که تا آخرین روز رقابت ها در سکوی اول تا ششم رده بندی رقابت ها حضور دارند فقط جمهوری اسلامی ایران در دسته فوق سنگین نماینده دارد.

اگر اتفاق خاصی روی ندهد جمهوری اسلامی ایران برای قرار گرفتن در سکوی اول جهانی فاصله چندانی ندارد. تیم وزنه برداری بزرگسالان ایران ، دو بار در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب بهترین نتیجه تیمی شده است. ابتدا در سال 2011 فرانسه با 495 امتیاز به مقام سومی دست یافت و دومین مرتبه نیز در سال 2013 با 442 امتیاز به مقام سومی رسید. در حال حاضر نیز در آمریکا برای به دست آوردن سومین افتخار تاریخ وزنه برداری امیدوار به درخشش دو وزنه بردار  خود بهداد سلیمی و سعید علی حسینی است.

در استارت لیست نهایی مسابقات قهرمانی جهان آناهیم ، سعید علی حسینی و بهداد سلیمی به همراه لاشاتاخادزه از گرجستان هر سه با رکورد ورودی 450 کیلوگرم در صدر هستند. فرناندو از برزیل  و رستم دجانگابائف از ازبکستان با رکورد 445 کیلوگرم در رده بعدی قرار دارند و مارت سیم از استونی با رکورد ورودی 440 کیلوگرم در جایگاه ششم قرار دارد.

تیم وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در یک روز مانده به پایان مسابقات قهرمانی جهان با 5 مدال طلا ، یک نقره و 3 برنز در جایگاه نخست مدالی بخش مردان  نیز قرار دارد.