1

شمشیر بازی اردبیل به دنبال سهمیه آسیایی

هادی صباغی/ /این روزها تمامی فدراسیون ها و هیئت های ورزشی استانها آخرین تلاشهای خود را برای کسب سهمیه عضویت در تیمها  رشته های مختلف ورزش کشورمان جهت حضور در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا انجام می دهند. ورزش استان اردبیل هم از حدود یک سال قبل، با تشکیل کمیته بازیهای آسیایی، سعی نمود تا ورزشکاران و مربیان صاحب شانس برای حضور در این مسابقات را در زیر چتر حمایتی خود قرار داده و ضمن کاهش مشکلات بدنی و تمرینی و پزشکی آنان، زمینه تعالی و پیشرفت آنان را مهیا نماید.
شمشیربازی اردبیل هم به عنوان یکی از سه هیئت برتر ورزش استان، پروسه کاری خود را با معرفی 4 ورزشکار و یک مربی ملی پوش آغاز و سعی نمود تا به مرور زمان، این ورزشکاران را در معرض مسابقات و تمرینات مستمر، به سمت تیمهای ملی کشور هدایت نماید. اما روند کار به مرور نشان داد امیررضا کنعانی در بین این نفرات بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در میان گزینه های نهایی دارد و البته این امر از شایستگی سایر گزینه ها برای حضور کم نمی کرد. اما شرایط سنی سایر گزینه ها که اکثرا جوان بودند و وضعیت کنعانی، نشان داد سایر گزینه ها خود را برای بازیهای آسیایی آینده باید مهیا کنند.
کنعانی که از سال 87 فعالیت خود را در شمشیربازی استان آغاز کرده بود، به مرور با پشت کار و تلاش کم نظیر و زیر نظر یک مربی علاقمند، فنی و صاحب سبک بنام صادق آرامش اصل، توانست پله ها ترقی را پشت سر هم طی نموده و با کسب مقامهای متعدد در رده سنی نوجوانان و جوانان، نهایتا در سال 94 با قدرت بر اریکه قهرمانی کشور در مسابقات بزرگسالان (ارومیه) تکیه زد و نشان داد حریفی قدرتمند و سخت برای اپه ایست های مدعی کشور است.
فیزیک بدنی منحصر به فرد، توان فنی بالا، علاقه شدید، حمایت خانواده، هیئت و اداره کل ورزش و جوانان، باعث شد تا کنعانی امروز به عنوان یکی از شاخص ترین ورزشکاران استان، نام و پرچم ورزش استان را در ورزش کشور بیش از پیش بالا ببرد.
کنعانی اکنون در جمع 5 بازیکن دارای شانس برای حضور در تیم ملی اپه کشورمان برای حضور در بازیهای آسیایی جاکارتاست. از این 5 نفر 3 یا 4 نفر نهایی خواهند شد. کنعانی در مسابقات انتخابی با بازیهای زیبا و قدرتمندانه خود نشان داد تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه بکار گرفته است و انتخاب وی برای حضور در مسابقات جهانی میلان ایتالیا و صعود فوق العاده وی در دور مقدماتی به عنوان بازیکن 19 در میان نزدیک به 240 شمشیربازی دنیا آن هم در اولین حضور جهانی، نشان داد کنعانی برای رسیدن به هدف خود، با کسی تعارف ندارد.
تمرینات منظم و نظارت مربی اش از سویی و حمایت و نظارت مستمر مسئولین هیئت و اداره کل و بخصوص شخص دکتر بهتاج بر روند تمرینات و آمادگی این شمشیربازی با آتیه و حمایت مالی و امکاناتی، امیدها را برای موفقیت کنعانی بیش از پیش کرده است.
شمشیربازی اردبیل پس از پروسه ای ده ساله و کسب عناوین و موفقیت های فوق العاده کشوری و آسیایی، اکنون در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار دارد. کسب سهمیه بازیهای آسیایی جاکارتا، یک آرزو برای شمشیربازی و ورزش استان است و همه عوامل هیئت و ورزش استان در تلاش برای تحقق آن هستند. خود امیررضا هم تمام تلاش و همت خود را بکار برده است. مربی تلاشگرش هم در این میان شب و روز پای کار است. یک اتفاق خوب، یک تلاش مضاعف و یک همت دیگر، می تواند این پروسه را نهایی کند. شاید مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان که قرار است دیماه برگزار شود، مهمترین ایستگاه برای او باشد. کسب مقام قهرمانی کشور و یا حضور در روی سکو، بلیط امیررضا برای جاکارتا را «اُکی» خواهد کرد. ان شاالله