1

رئیس قدر قدرت شورای اصلاح طلبان

رئیس شورای اصلاح طلبان استان در موضعگیری صریح، دخالت در امور انتصاباب ادارات را علنی کرد و برای مدیری که گویا بدون اذن به انتخاب معاون اقدام کرده خط و نشان کشید.
از وقتی مصاحبه جناب فلسفی مبنی بر پذیرفتنی نبودن یک انتصاب در فضای مجازی پخش شده سؤالات متعددی در ذهن مخاطبان ایجاد شده است:
-جایگاه حقوقی رئیس شورای اصلاح طلبان چیست و این جایگاه بر چه اساسی و با استناد به کدام ماده قانونی به شخص وی محول شده است؟
-موضعگیری روشن و آشکار و مردود شمردن یک انتصاب آیا نشان دهنده قدرت و توان این شورا در ارتباط با دخالت در امور اجرایی نیست؟ تاکنون آنها تا چه حد در به کارگیری نیروها در دستگاه های اجرایی دخالت داشته اند؟
-آیا می توان با کمک گرفتن از فرمایشات رئیس شورای اصلاح طلبان نتیجه گیری کرد که هر انتصابی که با نظر شورا انجام پذیرفته باشد در نوع خود بی نظیر و غیر انتخاباتی بوده و انتصاباتی که در آن رأی و نظر شخص رئیس شورا نباشد انتصابی معنی دار، انتخاباتی و غیر اصولی است؟
با این دخالت آشکار در وظایف مدیران آیا بهتر نیست که عاشقان پست و مقام از همین امروز در محل کار رئیس شورا حضور پیدا بکنند و در مقابلش دو زانو بنشینند و سر به زیر اندازند و التماس بکنند و درگاهی دیگر نشناسند، تا به آرزویشان برسند.
اگر انتصابات در دوایر مختلف از مدیر گرفته تا آبدارچی در ید قدرت شورای اصلاح طلبان و رئیس آن می باشدپس این مجموعه عریض و طویل استانداری و بخش های مربوط به انتصابات چه صیغه ای هستند؟ اگر شورای اصلاح طلبان و رئیس آن دارای چنین قدرت و مسئولیتی می باشد یک بار بگوئید و خیال همه عاشقان پست و مقام و زحمتکشان ستاد دولت تدبیر و امید را راحت بکنید که یک نقطه و یک مجموعه را بشناسند و برای به دست آوردن پست فقط در شورای اصلاح طلبان سینه بزنند و بس.
راستی عجب قدرتی دارد این رئیس شورای اصلاح طلبان ، قدرتی بالاتر از مدیران. رئیس شورا که چنین از موضع قدرت سخن گفته و علنا مدیری را که گویا حکم نهایی اش صادر نشده زیر انتقاد قرار داده و او را از عواقب کارش مبنی بر انتصاب یک معاون خارج از حلقه دوستان و یاران وفادارش تهدید کرده است می تواند در یک چشم به هم زدن همه مدیران استان و در رأس آنها استاندار را نیز عوض بکند و جانشین همه را خود انتخاب نماید.
اینکه می بینیم از اول شروع فعالیت دولت یازدهم ، استان با چه پیشرفت هایی مواجه بوده و هر روز به ثمر رسیدن مگاپروژه ای را شاهد بوده و برای توسعه ، اعتبارات سرسام آوری به سوی آن سرازیر شده و نگرانی از خیلی از موارد چون راه ها، آموزش و پرورش، اشتغال و … وجود ندارد همه زیر سر شورای اصلاح طلبان و عملکرد رئیس قدر قدرت آن بوده است و بس. یاحق.