1

ساختار باشگاهی ضامن موفقیت در فوتبال

در ایامی که شکست های متوالی تیم فوتبال بزرگسالان شهرداری در رقابت های لیگ دسته سه کام دوستداران و علاقه مندان به فوتبال را تلخ می کرد موفقیت و درخشش نوجوانان باشگاه شهرداری در مرحله نهایی رقابت های لیگ مناطق و صعود به لیگ برتر امید به روزهای خوش فوتبال این باشگاه را زنده کرد.
صعود همراه با اقتدار در فوتبال لذت دیگری دارد و تیم نوجوانان شهرداری با پشت سر گذاشتن دو مرحله سخت و حساس و بدون شکست ، مقتدرانه جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. نتیجه ای شیرین، حاصلی پرثمر، خوشحالی دلچسب و امیدواری به روزهای اینده حاصلی از صعود آینده سازان فوتبال اردبیل بود.
زمانی که این تیم در دور اول رقابت ها در بوکان در صدر گروه قرار گرفت نتایج به دست آمده گوته بر توانایی ها و قدرت شان بود. ویژگی هایی که این تیم از آۀن بهره می برد
یش بینی برای موفقیت در دور دوم رقابت ها را اسان می کرد. در مشهد که همه تیم های حاضر از قدرقدرتان فوتبال نوجوانان کشور بودند در قبال قدرت و وحدت و انسجام تیمی یاران شهرداری اردبیل سر تعظیم فرود آوردند و چاره ای جز تحسین فرزندان لایق سبلان پیدا نکردند.
در موفقیت یک تیم فوتبال عوامل مختلفی می توانند دخالت داشته باشند. عواملی که زنجیر وار به هم می پیوندند و برای کسب نتایج مطلوب تیم را از آغاز رقابت ها تا پایان آن مورد حمایت قرار می دهند.
مدیریت باشگاه، کادر فنی و سرپرستی، اولیای بازیکنان، همکاری آموزش و پرورش، پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان و هیدت فوتبال و ساختار و انسجام باشگاه از مهم ترین عوامل محسوب می شوند
عامل دیگری که می تواند در پیمودن راه موفقیت برای یک تیم در رده سنی پایه تأثیر مثبت داشته باشد نگاه ورزشی به مسئله و دوری کردن از تفکر اقتصادی محض است.
وقتی فعالیت در رده پایه فوتبال را گاو شیردهی به حساب آورند و فقط از دریچه درآمد زایی به آن نگاه بکنند و آن را به عنوان دکان دونبشی برای به دست آوردن پول بیشتر تلقی نمایند انتظار صعود و کسب نتایج مطلوب و قرار گرفتن در جمع برترین های کشور غیر ممکن می شود
صعود غرور آفرین تیم فوتبال نوجوانان شهرداری به لیگ برتر حاصلی از حاکمیت نگاه ورزشی در فضای این تیم می باشد. کادر فنی و سرپرستی دغدغه چگونگی تأمین هزینه ها و یا دست به دامتن اولیاء بازیکنان شدن و یا پهن کردن بساط التماس و خواهش در پشت اتاق مدیر کل ورزش و جوانان را ندارند . آن ها موظف به ادای وظیفه و تلاش برای بالا بردن سطح کیفی و فنی تیم و بازیکنان هستند.
باشگاه در حد وسع و توانانیی برای برطرف کردن نیازها اقدام می کند و اگر در یک مجموعه وظایف تعریف شده باشند و حرکت ها در یک چارچوب مشخص انجام پذیرد نوجوانان و جوانان اردبیل قادرند نتایج مطلوبی رقم بزنند و برای شهر و استان موفقیت کسب نمایند.
هرچند که تیم فوتبال نوجوانان شهرداری در طول فصل با مشکلات و نارسایی هایی نیز مواجه بوده است ولی وابستگی تیم به مجموعه ای که تا حدودی از انسجام لازم برخوردار می باشد تیم و دست اندرکاران آن را در غلبه بر مشکلات همراهی کرده است.