1

دنیای اردبیل

وقتی اولین نشریه ورزشی استان به نام ورزش اردبیل را منتشر کردیم هدفی جز خدمت به ورزش استان نداشتیم.
تزدیک به 40 سال در کنار ورزش بودن و نوشتن از نقاط ضعف و مثبت آن، دنیایی از خاطرات خوب و بد را برای ما رقم زده است. علی رغم همه ناملایمات و مشکلات دل کندن از ورزشو قلم زدن در آن عرصه برای ما بییار تلخ و غیر قابل تحمل است. هرچند برخی ها تلاش کردند و با جوسازی ها و دروغ پراکنی ها و حرمت شکنی ها خواستند که ما را از هدفی که انتخاب کرده ایم باز دارند نتوانستند موفق بشوند. زیر لوای اسم های ساختگی و جعلی نوشتند و با ادعای تقوی و پرهیزکاری بر طبل نامردی کوبیدند ولی به هدفی که در نظر داشتند نتوانستند دست پیدا کنند.
بعد از راه اندازی پایگاه خبری ناظر ورزش و مشکلاتی که بر سر انتشار نشریه بود با درخواست از وزارت ارشاد ، وضعیت نشریه را از چاپی به الکتورونیکی تغییر دادیم . حفظ استقلال نشریه و گدایی نکردن برای یک آگهی و برپا کردن بساط تهدید و باج گیری از مهم ترین علل تبدیل وضعیت نشریه بود.
در ادامه زمینه انتشار نشریه را از ورزشی به فرهنگی، ورزشی تغییر دادیم و بنابر این با توجه به زمینه لازم بود که اسم نشریه نیز با زمینه انتشار همخوانی داشته باشد که با موفقیت معاونت مطبوعاتی و هیأت نظارت بر مطبوعات نام نشریه الکترونیکی ورزش اردبیل به دنیار اردبیل تغییر پیدا کرد.
نشریات چاپی در شرایط فعلی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که گرانی کاغذ و زینگ از مهمترین آن به شمار می رود. افزایش کمی نشریات و ورود غریبه ها به دنیای مطبوعات فضای آن در سطح استان را تاریک و در بسیاری از موارد غیر قابل تحمل کرده است.
نشریات الکترونیکی مجوز دار و پایگاه های خبری می توانند تاحدودی عوارض ناشی از عدم تحرک نشریات چاپی را برطرف کرده و نیاز خبری و تحلیلی مخاطبان را برآورده نمایند به شرط آن که صداقت ، راستی و درستی را در دستور کار قرار داده و انجام وظیفه را با هیچ چیز دیگر مورد معامله قرار ندهند.
بعد از تغییر نام و زمینه انتشار نشریه، همچنان تلاش ها بر این استوار خواهد بود که در همه نوشته ها و اقداماتن خود، خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود احساس بکنیم . از بیان واقعیت ها و اصرار بر اجرای قانون و مقررات ترسی از هوچیگیری و کج رفتاری ها نداشته باشیم و در نهایت به عهدی که با خدای خود بسته ایم پایبند بوده و خود را در دام زد و بند ها و کارن هدیه ها و معاولات پشت پرده اسیر ننمائیم و در یک کلام قلم فروشی نکنیم.
بار خدایا
هنگامی که ثروتم دادی ، خوشبختی ام را نگیر
هنگامی که توانایی ام دادی ، عقلم را نگیر
هنگامی که مقامم دادی ، عفوام را نگیر
هنگامی که تندرستی ام دادی ، ایمانم را نگیر
و هنگامی که فراموشت کردم فراموشم مکن