1

فوتبال حق الناس است، حق را به حقدار برسانیم

بحث تصمیم گیری در مورد سه بازی عقب افتاده از لیگ به اصطلاح برتر استان و طولانی کردن روند رسیدگی به این پرونده حاشیه هایی را به همراه داشته است. اظهار نظر های مختلفی در ارتباط با احتمال طرفداری برخی ها از این و آن تیم بر سرزبان ها بوده است.
مسلما هیچ کدام از این شایعات تا زمانی که صحت و سقم آن ها به اثبات نرسیده است حرفی بیش نبوده و نخواهد بود. آن چه مسلم است هیأت فوتبال استان و کمیته انضباطی آن بهتر از هر کس دیگری می دانند که باید حق به حقدار برسد و از تضییع آشکار حق جوانانی که از گلوی خانواده شان بریده و در راه فوتبال هزینه کرده اند جلوگیری گردد.
در همه موارد ملاک قانون است. قابل قبول نمی تواند باشد که برخی ها به دنبال آن باشند تا با تهیه نامه های سفارشی و یا فشار از طرف برخی ها ورق را به نفع تیم دیگری برگردانند و رائی را صادر نمایند که بوی خوبی ازآن به مشام نرسد.
هرچند که عوامل مختلفی از هفته سوم رقابت ها تاکنون امکان بروز شایعه در احتمال طرفداری ها و عمل به قول های پشت پرده را تشدید می کنند اما امید به اجرای عدالت، انسان را همیشه برای آینده دلگرم می کند و در جرای آن از سوی کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان شک و تردیدی باقی نمی گذارد.
در هر صورت همیشه در ورزش ما وجود افراد جاه طلب مشکل آفرین بوده است. افرادی که تا حدودی صاحب نفوذ بوده و از جسارت کافی برای به کرسی نشاندن هدف و قصد خود برخوردار باشند عاملی برای بروز بسیاری از گرفتاری ها و دردهای ورزش ما بوده اند.
ورزش و در قالب آن فوتبال از امور مردم محسوب می شود. یکی از مهم ترین راه ها برای نجات انسان خدمت صادقانه به مردم است. مردمی که بر اساس اعتقادات ما “عیال خدا” و “و اسطه فیض” می باشند. پس کسانی که در نظام اسلامی ما عهده دار اموری باشند اگر خدمت صادقانه و دفاع از حق و به کرسی نشاندن عدالت را برای خود امری واجب و ضروری تلقی ننمایند خیانت کرده و به نوعی تضییع حق الناس می کنند.
اگر برای رضایت جمعی بخواهیم پا بر روی حق بگذاریم و حق عده ای جوان را پایمال نماییم مطمئن در پیشگاه پروردگار احساس شرمندگی خواهیم نمود.
همه به خوبی می دانیم خداوند شاید به لطف و اراده خود از حق اله بگذرد اما از حق الناس به هیچ عنوان نمی گذرد. امید می رود در راستای عمل به آموزه های دینی و دفاع از حق ، پرونده سه بازی را بر اساس قانون و آئین نامه های موجود به سرعت و بدون اتلاف وقت تعیین تکلیف نمایند
کاری کنیم دو هفته باقیمانده از رقابت ها بدون اما و اگر ها و در مسیر اصولی و قانونی برگزار شود و با توجه به قوانین و مقررات و عمل به آن ها در عمل و نه در حرف بر همه شایعات موجود مهر باطل بزنیم و در مسیرافزایش میزان اعتماد جامعه به تشکیلات فوتبال استان گام بردایم.
باید بدانیم که عمر ریاست ها و مدیریت ها و فرمان رانی ها سخت کوتاه و گذراست.
عنقریب است که از ما اثری باقی نیست
جام بشکسته و می ریخته و ساقی نیست