1

رونق تولید آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رونق تولید که شعار سال از سوی مقام رهبری بود در صورت تحقق می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: ایجاد اشتغال و تولید از طریق بخش خصوصی در زمره سیاست های اقتصاد مقاومتی است و دستگاه قضایی از سرمایه گذاری هایی که منجر به اشتغال می شود حمایت می کند.
وی اضافه کرد: یکی ار مشکلات اصلی استان بیکاری است و دستگاه قضایی هم همگام با دولت در برطرف شدن مشکلات اقتصادی تلاش می کند.
وی بیان کرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران در سال های اخیر فعال شده و در طول این مدت هم مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی رفع شده است.
عتباتی گفت: بیکاری منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم از جمله خشونت ، اعتیاد ، طلاق ، تکدی گری و سرقت است و بر این اساس دستگاه قضایی از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کند.
او با بیان اینکه تنها راهکار ایجاد اشتغال جذب سرمایه است، اظهار داشت: این دیدگاه که اردبیل بجای جذب سرمایه گذار به دفع سرمایه گذار اقدام کرده باید تغییر یابد چرا که همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها مصمم به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند
رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: باید با کار فرهنگی نوع نگاه همه مردم و مسئولان به سرمایه گذار واقعی تغییر کند و در مقابل آنها سنگ اندازی و بهانه گیری نشود. 
عتباتی افزود: دستگاه قضایی علاوه بر حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان، از بانک ها هم در وصول مطالبات، تعیین تکلیف بدهی ها و انباشت بدهی ها حمایت می کند
وی گفت: برای رونق سرمایه گذاری لازم است پنجره واحد سرمایه گذاری تقویت و از بروکراسی اداری هم کاسته شود.
عتباتی بابیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند برنامه ریزی دقیق است افزود: سالانه هفت میلیون مسافر به اردبیل سفر می کنند که می توان از این ظرفیت به نحو بهتری استفاده کرد.
وی از اتاق بازرگانی اردبیل خواست حمایت از تجار آذربایجان را در دستور کار قرار دهند تا اختلافات موجود در مراودات اقتصادی که شان و منزلت تجار ایرانی را به خطر می اندازد، برطرف شود.
در این جلسه بهنامجو استاندار اردبیل نیز در سخنانی بر ظرفیت های بالقوه استان برای افزایش صادرات و تجارت با کشورهای همسایه تأکید کرد
وی افزود: باید با اجرایی کردن ایده های نو در زمینه تولید زمینه صادرات تولیدات را از مرزهای استان بیشتر فراهم کرد.
وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه کشور گفت: در حال حاضر بخش تولید نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان می باشد و لازم است تمامی دستگاه ها و بانک ها در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
استاندار اردبیل بیان کرد: امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و باید با حمایت از بخش تولید و کاهش بروکراسی زمینه سرمایه گذاری را در استان فراهم کرد.
بهنامجو ادامه داد : همچنین لازم است سرمایه گذاران انگیزه لازم برای راه اندازی تولید و اشتغال در استان را داشته باشند