1

خودشیفته

خودشیفته در اصطلاح به کسی می گویند که خیلی عاشق خودش باشد. خودشیفته ها خود را آدم های خاص می پندارند. در باره خود و توانایی هایشان اغراق و غلو می کنند. این قبیل افراد تحمل انتقاد را ندارند. در مقابل انتقاد خشمگین می شوند و منتقد را به نادانی، حماقت و عدم درک واقعیت متهم می کنند.
نوچه پروری و از همه طلبکار شدن از ویژگی های افراد خود شیفته می باشد. خود شیفته ها حیا را قورت می دهند. تحقیر دیگران برای آنها امری عادی است. اینها از خودشان تصویر ذهنی تحریف شده دارند و همیشه احساس برتری زیبایی و قدرت و موفقیت دارند.
خودشیفته ها همیشه در این فکر و اندیشه هستند که دیگران نسبت به آنها حسودی می کنند. آنها حس همدلی با دیگران را ندارند.
خودشیفته ها احساس بی نظیر بودن می کنند. به راستی که تحمل هیچ کس و چشم دیدن موفقیت ها و توانایی های دیگران را ندارند. چون حیا را قورت می دهند کارها و رفتار هایی از آنها سر می زند که نشانی از سبک سری و بی ظرفیتی شان می باشد.
آدم خود شیفته با دو کلاس درس خواندن خود را مهندس و دکتر قلمداد می کند و برای دیگران نقش راهنما و مدیر بازی می کند. خودشیفته ها آنچنان خود را بزرگ قلمداد می کنند که توان تحمل خوبی ها، زیبایی ها و موفقیت ها و کامیابی های دیگران را ندارند.
در دنیای ورزش و عرصه های مختلف آن نیز خود شیفته ها عالم دیگری دارند. قهرمان جهان هستند و بهترین بر روی زمین. خود شیفتگی نوعی اختلال و بیماری است. امیدواریم ورزش با آن همه ویژگی ها و محسنات بتواند در درمان بیماری خود شیفته ها مؤثر باشد.