1

فضای مجازی تهدیدی برای فرهنگ و هنر است

فضای مجازی تهدیدی جدی برای فرهنگ و هنر به ویژه نسل های آینده است.
سیدناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست خبری سلسله گفتگوهای فرهنگ ، هنر و رسانه استان اردبیل با اعلام مطلب بالا افزود: استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث شده مراجعه مردم بویژه جوانان به محصولات فرهنگی اصیل و ناب در جامعه کاهش یابد.
وی اظهار داشت: اگر این روند ادامه یابد در آینده فرهنگ و هنر تحت شعاع فضای مجازی قرار گرفته و اثرات آن در جامعه کم رنگ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقش بسزایی دارند، بیان کرد: اصحاب رسانه باید به وظیفه خود در بحث آسیب های فضای مجازی در همه زمینه ها بویژه فرهنگ و هنر به درستی عمل کنند.
او همچنین با تبریک هفته روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید با اصحاب رسانه که پل ارتباطی بین آحاد مردم با مسئولان هستند ، بیش از پیش ارتباط و تعامل داشته باشد.
او از تلاش برای برای افزایش سواد رسانه ای در بین فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه در استان خبر داد و اضافه کرد: برای همین کارگاه های آموزشی متنوعی برگزار شده و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت
اسحاقی گفت: اصحاب رسانه باید به گفتمان گام دوم انقلاب توجه ویژه ای داشته باشند چرا که تبیین این گفتمان در جامعه نیازمند همت تمامی فعالان رسانه ای استان است.
وی در پایان افزود: امروز اقتصاد فرهنگ و هنر در جامعه مغفول مانده و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.