1

تخریب رقیب، تلاشی بی ثمر و رفتاری ناپسند

کاندیدا شدن و آمدن و نیامدن افراد برای رقابت ها انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بحث داغ این روزهای جامعه تبدیل شده است.
تکاپوی نامزد های احتمالی و طرفداران دو آتشه آن ها کاملا قابل مشاهده است. این تکاپو نباید فراتر از قانون باشد و بخصوص هواداران کاندیداها باید بر این مسئله توجه خاص داشته باشند.
کاندیداهای احتمالی به هواداران خود اجازه فروریختن دیوار قانون و مقررات را ندهند، کسانی که مدعی قانونگذاری هستند خود باید اولین مجری قانون باشند. برای آن ها قانون گرایی از هر گرایش سیاسی و شعاری مهم تر است.
در میان اقدامات غیر قانونی ، اتخاذ رویکرد تخریبی توسط برخی از کاندیدا ها و هواداران آن ها در فضای مجازی کاملا مشخص است. ظاهر شدن در پشت نقاب و راه اندازی کانال های بدون شناسنامه اولین گام برای آویزان شدن از بحثی به نام تخریب در راستای رسیدن به برخی از اهداف می تواند محسوب شود.
تجربه نشان داده است کسانی که موفقیت خود و کاندیداهای احتمالی را در تخریب دیگران و رواج دروغ و ریا و غیبت جستجو می کنند در نهایت، خود در دام عواقب خطرناک این قبیل رفتارهای مذموم گرفتار می شوند.
مثلی است که می گوید: میوه پای درخت می افتد. یعنی ثمره تلخ و شیرین اعمال هر کس نصیب خود او می شود. مطمئن کسانی که از هم اینک با تشکیل گروه های تخریب در فکر ضربه زدن به رقبای احتمالی هستند خود بیشتر از هر کس در معرض آسیب این قبیل رفتارها می قرار می گیرند.
راه انداختن فضای تخریب در انتخابات، اعتماد مردم را خدشه دار می کند. هوادارانِ کاندیداهایی که به جای انگشت گذاشتن بر نقاط قوت نامزد خود در فکر سم پاشی و تحقیر دیگران باشند به مرور حمایت افراد منطقی ، خوش فکر و بیزار از کشمکش های سیاسی را از دست می دهند و بدین ترتیب بیشترین ضربه را قبل از رقیب ناخواسته به کاندیدای خود وارد می کنند.
انرژی که هواداران برخی از کاندیداها در جهت تخریب کاندیدای رقیب صرف می کنند چرا در جهت بیان نقاط قوت و تمجید از کاندیدای مورد حمایت به کار نمی بندند. به جای آن که کار غیر قانونی و به دور از انصاف و مروت انجام بدهند بهتر نخواهد بود که از ویژگی ها، توانایی ها و کارنامه نامزد های خود سخن بگویند؟
معمولا وقتی مشکِ آب خالی باشد پرهیز کردن از آب و دوری نمودن از خوردن اش مفهومی نخواهد داشت. وقتی کاندیدایی کارنامه ای غیر قابل دفاع داشته باشد هواداران چاره ای جز روی آوردن به تخریب دیگران و ارائه گزارش های خلاف واقع نخواهند داشت.(منبع: کانال طلیعه ورزش).
می گویند یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود. این درست شرح حال آن دسته از هواداران دوآتشه و منفعت طلب کاندیداهایی هستند که چیزی برای عرضه در پیشگاه افکار عمومی نداشته و چاره ای جز پناه بردن به دامن رفتارهای مذموم و ناپسند از قبیل تخریب رقیب پیدا نمی کنند.