1

خراسان جنوبی۶ هیأت کشتی اردبیل۴

تیم کشتی فرنگی هیأت اردبیل در دومین هفته از رقابت های لیگ دسته یک در خانه 6 بر 4 مغلوب نماینده خراسان جنوبی شد.
تماشاگران اندک حاضر در ورزشگاه حسین رضازاده انتظار باخت در خانه را نداشتند ولی برخی از جوانان تیم در این دیدار فعل خواستن را به خوبی صرف نکردند و باخت 6 بر 4 را برای تیم اردبیل به ارمغان اوردند.
جوانگرایی، اتکا به نیروهای بومی ، کنترل هزینه ها و نبود بهره برداری های حاشیه ای از ویژگی های تیم اردبیل محسوب می شود.
میدان دادن به جوانان و محک خوردن آن ها در رقابت های مهمی چون لیگ باشگاه ها تضمین کننده آینده کشتی اردبیل است. این امری مسلم و مورد قبول همه آگاهان می باشد. جوان در کشتی ساخته و پرداخته نمی شود مگر این که در روی تشک تنش به تن رقبا به خورد و آبدیده بشود.
یکی از مهم ترین مواردی که کشتی اردبیل را با مشکل مواجه کرده است بها ندادن به جوانان و عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی برای بهره گرفتن از توانایی های آن هاست. کشتی موقعی می تواند در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیرد که در آن آینده سازان این رشته زیر نظر مربیان کارآزموده و امتحان داده آموزش ببینند و به سلاح تکنیک و روحیه جنگندگی مسلح گردند.
حفظ استخوان بندی تیم و انجام تمرینات منظم و کسب آمادگی مطلوب می تواند در آینده کشتی فرنگی اردبیل تأثیرگذار باشد.
در تیمی که پنجشنبه شب در ورزشگاه رضازاده به روی تشک رفت از 10 کشتی گیر ، 7 کشتی گیر بومی و 3 کشتی گیر غیر بومی بودند. کشتی گیران اوزان 55 و 87 از قم و کشتی گیر وزن 67 از قزوین در ترکیب تیم بودند . کشتی گیران غیر بومی ، کشتی گیرانی هستند که با اندک هزینه پیراهن تیم اردبیل را برتن کرده اند. از طرف دیگر غیبت کشتی گیرانی چون رضا علی پور، سالار مشروطی، بهرام معروف خانی ، امید اولیایی ، حسن پیررسول زاده و…. موجب گردید که کادر فنی به استفاده از جوانان روی آورند قرار گرفتن آریا نامجو کشتی گیر نوجوان اردبیلی در ترکیب تیم را می توان ذکر کرد.
استفاده از کشتی گیران بومی بیان کننده واقعیتی مبنی بر خالی بودن دست های کشتی فرنگی از سرمایه قابل اعتماد می باشد. در کنار همه علل افت کشتی فرنگی اردبیل بررسی کارنامه مربیان نیز می تواند در بهبود بخشیدن به وضع موجود مؤثر باشد.
اگر هیأت کشتی استان و شهرستان، میزان تأثیرگذاری مربیان در تربیت جوانان افتخارآفرین را بررسی بکنند با بها دادن به مربیان سازنده و به کارگیری آن ها و اختصاص دادن امکانات مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر، مدعیان “من آنم که رستم بود پهلوان را” با واقعیت های موجود مواجه نمایند.
امیدواریم کشتی گیران تیم هیأت کشتی در ادامه لیگ دسته یک بتواند نتیجه مطلوب را کسب و تماشاگران و علاقه مندان به کشتی را خوشحال نماید.
نتایج اوزان مختلف:
55 کیلوگرم: مهدی قربانی از اردبیل 2 جواد فرزاد خاروچی خانی از خراسان جنوبی10
60 کیلوگرم: محمد بایرامی از اردبیل صفر محمد حسینوند از خراسان جنوبی 8
63 کیلوگرم:میلاد قاسمی از اردبیل 1 محمود سلیمی راد از خراسان جنوبی 5
67 کیلوگرم:امیر حسین عرب از اردبیل8 مصطفی کاید از خراسان جنوبی صفر
73 کیلوگرم: سیاوش منصور از اردبیل 8 سجاد ایمان طلب از خراسان جنوبی صفر
77 کیلوگرم: آریا چوبچیان از اردبیل 8 علیرضا افتخاری از خراسان جنوبی صفر
82 کیلوگرم: آریا نامجو از اردبیل صفر مهدی محمدزاده از خراسان جنوبی 8
87 کیلوگرم علی زینتی رفاه از اردبیل 4 علی خلیل زاده از خراسان جنوبی 1
97 کیلو گرم: غلام بلالی از اردبیل 8 امیر حسین کریمی از خراسان جنوبی صفر
130 کیلوگرم: محسن فتاحی از اردبیل1 محمد سروش رنجبر از خراسان جنوبی صفر