1

جوانگرایی آری یا نه

حضور تیم کشتی فرنگی هیأت کشتی استان در رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های کشور زمینه پرداختن به جوانگرایی در ورزش و اهمیت آن را مورد توجه قرار داده است.
کادر فنی تیم ادعا کرده است که در فصل جاری استفاده از نیروهای جوان و بومی استان در ترکیب تیم را در دستور کار قرار داده اند و بدون توجه به نتایجی که رقم می خورد کسب تجربه و رقابت سالم را به عنوان یکی از اهداف حضور در این مسابقات اعلام نموده اند.
جوانگرایی و توجه به جوان هایی که می توانند آینده کشتی استان را ترسیم نمایند یک ضرورت است. کارشناسان منصف همواره استفاده از جوانان و بها دادن به آن ها را تضمینی برای موفقیت در آینده می پندارند. جوانگرایی در ورزش می تواند انرژی و پویایی قابل توجهی را ایجاد بکند و با دوراندیشی و ارائه راهکار مناسب برای استفاده از آن ها روزهای خوبی را برای ورزش تدارک ببیند.
جوانگرایی آینده نگری است و این قانون نانوشته ای است که همه آن را پذیرفته اند. تحقق این اصل مهم در رشته های مختلف ورزشی همواره مورد تأکید دوستداران واقعی و علاقه مندان صادق ورزش بوده است.
تزریق نیروی جوانی بر هر تیم ورزشی می تواند مشکلات را به حداقل برساند و ورزش را از یک پشتوانه مطمئن و قابل اعتماد برخوردار نماید.
در ورزش اگر به تک مهره ها دل خوش شود و عزمی برای پرورش استعدادها و میدان دادن به جوانان حاکم نباشد ، اگر پشتوانه سازی برای تیم ها و رشته های مختلف در سایه ورزشکاران اسمی به فراموشی سپرده شود نتیجه ای جز ضعف و خالی شدن سبد رشته ورزشی از نیروهای آینده ساز و در نهایت شکست و کسب نتایج نامطلوب چیزی به دنبال نخواهد داشت.
در کنار ضرورت استفاده از جوانان در ترکیب تیم های رشته های مختلف ورزشی روی آوردن به محقق کردن این ضرورت نیز می تواند یک ریسک محسوب شود. معمولا مربیانی که به کار خود اطمینان داشته باشند و از علم و دانش کافی برای پرورش استعدادها برخوردار باشند این ریسک را با تمام وجود می پذیرند و اما مربیانی که خروجی کلاس های آموزشی آن ها تأسف بار باشد به طرق مختلف در مقابل جوانگرایی جبهه گیری می کنند و با استفاده از روش های مختلف برای خاموش کردن صدای طرفداران جوانگرایی اقدام می کنند.
کادر فنی تیم کشتی فرنگی هیأت استان مدعی شده است که امسال در لیگ یک به دنبال جوانگرایی بوده و می خواهند این رقابت ها را به عرصه ای برای محک خوردن جدی جوانان جویای نام تبدیل بکنند.
جوانگرایی در ترکیب تیم اردبیل می تواند روحی تازه در کالبد کشتی فرنگی استان بدمد . بهره گیری از پتانسیل موجود در بین جوانان امکانی است که کمترین دستاورد آن می تواند رشد کشتی در سطح استان را رقم بزند.
کشتی ورزش اول استان است. مسلما کسانی که دل در گرو این رشته داشته و سربلندی آن را آرزو می نمایند از هر حرکتی که می تواند در احیای آن مؤثر باشد حمایت می کنند. استفاده و بهره بردن از جوانان در کنار با تجربه ها نعمت بزرگی برای این رشته ورزشی بوده و امید می رود تا پایان رقابت ها کادر فنی بر آنچه گفته و اعتقاد دارند پایبند باشند.
در کنار همه اقداماتی که می تواند برای کشتی استان نتایج مثبت به همراه داشته باشد تدوین برنامه بلند مدت یکی از اساسی ترین نیازها می تواند به حساب آید.
اگر هیأت کشتی استان برنامه محور نباشد و روزمرگی و باری به هر جهت بودن را بر مطالعه، پژوهش و تدوین برنامه بلند مدت ترجیح بدهد سخن از جوانگرایی و آینده روشن جز آب در هاون کوبیدن نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
برنامه محور بودن باید در عمل به اثبات برسد چرا که می توان سخنان زیبا و پرمحتوی را برزبان جاری ساخت ولی در حال حاضر برنامه ریزی و عمل به آنچه مورد تصویب قرار می گیرد نیاز کشتی استان می باشد.