1

مشارکت ۴۰ هزار نفری در برنامه‌های ورزش همگانی

ترویج ورزش در جامعه از اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان بوده و برگزاری مسابقات و همایش های مختلف در راستای دست یابی به این اهداف می باشد.
بهرم اقاخانی مدیر کل ورزش و جوانان استان با اعلام مطلب بالا افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری یک هزار و 506 برنامه ورزش همگانی و روستایی با حضور 40 هزار و 827 نفر برگزار شده که از این تعداد 16 هزار و 870 نفر خانم و 23 هزار و 957 نفر آقا بوده اند.
وی برگزاری همایش‌های پیاده‌‌روی در استان‌ها را از اهداف فدراسیون ورزش های همگانی ذکر کرد و گفت : در همین راستا تلاش می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف همایش پیاده‌روی را برگزار کنیم و در طول اردیبهشت ماه سال جاری 17 همایش پیاده روی بانوان و 20 همایش پیاده‌روی آقایان در سطح استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی اثرگذاری چشم‌گیری در نهادینه کردن ورزش دربین اضای خانواده‌ها دارد..
آقاخانی با تاکید بر ترویج ورزش همگانی در جامعه تصریح کرد: ترویج ورزش در جامعه و همگانی شدن آن می‌تواند در ارتقاء سلامت جامعه بسیار مؤثر باشد.
وی اضافه کرد: اجرای ورزش صبح‌گاهی در ایستگاه‌ها و سالن‌ها، برگزاری کوه‌‌روی و کوه‌پیمایی، همایش دوچرخه‌سواری ، جشنواره‌های ورزشی، اجرای مسابقات محلات، برگزاری برنامه‌های آموزشی، مسابقات کارکنان و مسابقات ورزشی مختلف از دیگر برنامه‌های ورزش همگانی و روستایی بوده است.
وی افزود: ترویج ورزش همگانی در میان خانواده ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد و باید تلاش شود تا ورزشا به جایگاه اصلی خود در بین تمام اقشار جامعه برسد.
وی در ارتباط با علل کاهش میزان مشارکت علاقه مندان در برنامه های همگانی و روستایی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه گفت : در فروردین ماه برگزاری مسابقات و همایش‌های ویژه نوروز در تمامی شهرستان‌ها با مشارکت میهمانان نوروزی همراه بوده است و از طرف دیگر با توجه به ماه مبارک رمضان اکثرپیاده روی‌ها و ورزش‌های صبح‌گاهی به صورت طبیعی متوقف شده اند.