1

کیفیت نامطلوب سیستم صوتی در آزمون زبان ۳ و دلخوری دانش آموزان

وقتی مدارس استان از امکانات کافی صوتی برای آزمون زبان با عنوان “گوش کنید جواب بدهید” برخوردار نباشند چه اصراری برای پایمال کردن حق مسلم دانش آموزان وجود دارد؟
امروز آزمون نهایی زبان 3 در حالی برگزار شد که 6 نمره از بیست نمره را تحت عنوان “گوش کنید جواب بدهید” دانش آموزان باید با گوش کردن به موارد مطرح شده از سیستم صوتی در ورقه امتحانی پاسخگو باشند . متأسفانه با وضعیت نامطلوب سیستم صوتی در سطح مدارس استان نسبت به دانش آموزان نهایت کم لطفی به عمل آمد.
در این میان دانش آموزانی که محل آزمون آن ها کلاس های فاقد سیستم صوتی بوده است باید از قبل سیستم شنوایی خود را تقویت می کردند تا بلکه بتوانند گوشه ای از موارد پخش شده در بلندگو را بشنوند.
کسانی که به اجرای چنین روشی در آزمون زبان تصمیم گرفته اند آیا نباید به تأمین زیرساخت ها اقدام می کردند ؟ ایا دست زدن به کاری که ابتدایی ترین نیازهای آن فراهم نشده کاری منطقی و اصولی است؟
مدیر کل آموزش و پرورش استان و دیگر دست اندرکاران آزمون های نهایی چرا قبل از امتحانات فکری به برطرف کردن مشکلات موجود نکرده اند و اینک جواب دانش آموزانی که چوب ندانم کاری و عدم دوراندیشی و برنامه ریزی مسئولان را می خورند چه کس و یا چه کسانی باید جوابگو باشند؟