1

کمیته اخلاق و بازنشسته های هیأت رئیسه

به دنبال شاهکار فینال رقابت های حذفی، کمیته اخلاق در یک اقدام ضربتی با صدور اطلاعیه ای سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر را از فعالیت های فوتبالی منع کرد و دو عضو هیأت رئیسه را نیز برای ادای توضیحات به کمیته فرا خواند.
بهاروند رئیس هیأت فوتبال استان لرستان و رئیس سازمان لیگ و طالقانی رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان و رئیس کمیته امور شهرستان های فدراسیون دو مسئولی هستند که از سوی کمیته اخلاق برای ارائه توضیح در ارتباط با حوادث و اتفاقات روی داده فرا خوانده شده اند.
این دو عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده و در سرنوشت هیأت های استانی و مهره چینی برای مجمع فدراسیون نقش اساسی دارند. همچنین آن ها جزء بازنشسته هایی هستند که تاکنون در قبال قانون منع به کارگیری بازنشستگان مقاومت کرده و همچنان سنگر خدمت به فوتبال را حفظ نموده اند.
این که چرا این حضرات علی رغم ادعاهایی که برای پایبندی به قانون دارند حاضر به ترک مسئولیت در فوتبال نیستند موردی است که باید آن ها و بخصوص تاج جوابگو باشند.
کمیته اخلاق که در برخورد با حوادث اهواز به سرعت وارد عمل شده و عکس العمل نشان می دهد چرا در مقابل دهان کجی بازنشسته های هیأت رئیسه به قانون مهر سکوت بر لب زده و اقدامی نکرده اند. مسلما اگر بهاروند و طالقانی به موقع مسئولیت را واگذار می کردند اینک برای احضار آن های به کمیته نیازی نبود.
وقتی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی توسط اعضای هیأت رئیسه فدراسیون به مورد اجرا گذاشته نمی شود و کمیته اخلاق در قبال رفتار خودمحورانه وارد عمل نمی شود بروز اتفاقاتی چون اهواز و اصفهان و تهران نمی تواند جای تعجب داشته باشد.
بهاروندها و طالقانی ها امتحان خود را در اداره امور محوله نشان داده اند و نقش آن ها در جابجایی و تثبیت مهره ها در هیأت های استانی روشن است و بدون شک تاج و دوستان اصفهانی وی به آسانی به ترک فدراسیون توسط اردتمندان روی خوش نشان نمی دهند .
در این میان کمیته اخلاق باید برای اجرای قانون و گردن نهادن به آن از موضعی بسیار مقتدرانه عمل کند تا بازنشسته های هیأت رئیسه مجبور باشند در مقابل قانون سرتعظیم فرود آورده و برای ترک مسئولیت تسلیم بشوند. انشااله.