1

پل داروپخش به بهره برداری رسید

با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور، استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی پل روگذر داروپخش که به نام شهید نقدعلی پیران نامگذاری شده به بهره‌برداری رسید. 
.در این مراسم حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: طول کامل پل ۷۴۶ متر، اسکلت آن به صورت بتن آرمه و شامل ۱۲ پایه با ۱۴ دهنه، ارتفاع ۸ متر و عرشه متشکل از ۳۸ عدد تیر بتنی تنیده ۳۲ متری و ۵۹ عدد تیر بتنی ۲۲۱ متری است.
او بیان کرد: در سال‌های گذشته این پروژه به دلیل شرایط فنی، جوی و یا اقتصادی با تغییر شتاب اجرایی متفاوت مواجه بود اما تمام اهتمام مجموعه شورا و شهرداری اردبیل اجرا و اتمام این پروژه در سریع ترین زمان ممکن با توجه به شرایط است.
لطف اللهیان با بیان اینکه امروزه بیشتر کارهای عمرانی در مناطق پرجمعیت و کم‌برخوردار در حال اجرا است، گفت: در مجتمع شورابیل نیز به دلیل ارتقای زیرساخت‌های گردشگری پروژه‌های عمرانی فعال است.
او ادامه داد: شهرداری و شورای شهر در چند سال اخیر اهتمام ویژه ای به توسعه مناطق کم برخوردار نموده و در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرداری منطقه ۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
حبیب فتحی نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی خطاب به ساکنان مناطق گفت: با تصمیم شورای شهر و شهرداری قرار است در سالجاری به ازای هر ساخت و ساز مناطق کم برخوردار به ویژه در خیابان‌های زیر 12 متر، 50 درصد به عوارض شهرداری تخفیف داده شود که با برخورداری از 30 درصد تخفیف ایام هفته دولت و دهه فجر این تخفیفات به 80 درصد می رسد.
فتحی از ساکنان این مناطق خواست تا با بهره‌مندی از این فرصت استثنائی نسبت به ساخت و ساز قانونی اقدام کرده و شهرداری را در عمران و آبادانی بیشتر کمک کنند که قطعا هدف شورا و شهرداری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این مناطق است.