1

بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل شاغل هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.
محمد اهلی در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته ۶۴۰ نفر اشتغال جدید در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده که این آمار نسبت به سال ۹۶ از افزایش ۱۸ درصدی برخوردار است.
وی مجموع اشتغال در حال حاضر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اتفاق افتاده که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در استان و شهرک‌های صنعتی دارد.
اهلی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار داشت: هم اکنون ۶۶ درصد از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند و تلاش تمامی مسئولان استانی بر آن است تا با تسهیل موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران، تعداد واحدهای تولیدی فعال در استان افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۶۹ قرارداد با مساحت بیش از ۴۲ هکتار با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده، گفت: این تعداد انعقاد قرارداد در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل خود، افزایش چشمگیری داشته است که یکی از دلایل این افزایش، تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استان بوده است.
او افزود: این رشد در راستای حمایت‌ها و مشوق‌های جدیدی بوده که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید کالای ایرانی انجام شده و خوشبختانه با حمایت مسئولان ارشد استان، شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل شده است.