1

کمیته اطلاع رسانی و مظلومیت خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات

شورای عالی ورزش استان با حضور دکتر احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان و دکتر سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل مشترک امور فدراسیون ها، استاندار و جمعی از مسئولین در محل استانداری اردبیل تشکیل شد.
در این جلسه آخرین فعالیت کمیته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر آمادگی و میزبانی مطلوب استان از رقابت های هفته چهارم لیگ والیبال ملت ها تأکید شد.
ملااحمدی مدیر کل صدا و سیمای اردبیل و مسئول کمیته اطالاع رسانی ستاد برگزاری هفته چهارم رقابت ها در گزارشی که ارائه داد اولا بحث صدا و سیما و نقش آن در اطلاع رسانی را تا عرش بالا برد و تا آنجا که می توانست در اهمیت ، عظمت و ابهت کاری که گروه اعزامی از تهران به همراه اکیپ های مستقر در اردبیل انجام خواهند داد سخن گفت. از این که وی نوید پخش مستقیم بازی ها با کیفیتی عالی را داد همه حاضرین در جلسه خوشحال شدند.
ثانیا وی خود را به عنوان نماینده فعالین فضای مجازی معرفی کرد و از تلاشگران این عرصه در انعکاس فعالیت های اخبار مربوط به رقابت ها قدردانی نمود.
این که ملااحمدی از چه کانالی و به چه نحوی نماینده فعالین فضای مجازی در اردبیل شده است خود جای سؤال دارد و امید داریم که رابطه وی با گردانندگان گروه های پیام رسانی در فضای مجازی قوی، محکم ، پایدار و مستمر باشد. انشااله.
و اما سومین موردی که باید در سخنان ملااحمدی مورد توجه قرار بگیرد این است که وی به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی به خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و مطبوعات چه سراسری و چه محلی کوچکترین اشاره ای نکرد. حتما مدیر کل محترم اعتقادی به این ها ندارد چرا که اگر غیر از این بود می بایست گوشه ای از اقدامات انجام یافته برای سامان دهی فعالیت خبرگزاری ها و مطبوعات را بیان می کرد.
آیا جای تأسف ندارد مسئول کمیته اطلاع رسانی به عنوان مسئول مستقیم همه رسانه ها در این رقابت ها فقط صدا و سیما را ببیند و اگر لطفی هم داشته باشد گوشه چشمی هم به فضای مجازی بکند و دور خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و مطبوعات را خط قرمز بکشد؟
وقتی زحمات و تلاش های مجموعه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان و مطبوعات به آسانی یک لیوان آب خوردن توسط مسئول کمیته به اصطلاح اطلاع رسانی نادیده گرفته شود معلوم است که بی توجهی به آن ها در دستور کار قرار می گیرد. آیا بهتر نبود که استاندار و اعضای ستاد نام کمیته اطلاع رسانی را به کمیته صدا و سیما تغییر داده و خیال همه را راحت می کردند.
خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و مطبوعات وظیفه خود در قبال اطلاع رسانی به موقع رقابت های والیبال لیگ ملت ها را بر عهده خواهند داشت و نگاه و رفتار تنگ نظرانه و یک سویه برخی ها تأثیری در روند انجام وظیفه آن ها نخواهد داشت.
بار اصلی خبر رسانی استان در همه موارد بر دوش خبرگزاری ها و پایگاه های خبری بوده و مطبوعات نیز در این راه وظیفه سنگینی دارند حال اگر مدیر کل صدا و سیما و مسئول کمیته اطلاع رسانی مسابقات آن ها را قبول نداشته باشد غمی نیست چرا که مهم مردم است و آن ها هستند که در مورد فعالیت ها و میزان موفقیت ها نظر می دهند.