1

عزیز گنجگاهی تبلور غیرت و ادب

.امروز پیشکسوتان گروه مقصود و یاران محبوب در یک اقدام پسندیده از یکی از یاران فراموش نشدنی فوتبال منطقه عزیز گنجگاهی تجلیل می کنند. پیشکسوتان در منزل عزیز گنچگاهی حضور پیدا می کنند و از سال ها خدمت صادقانه ، عاشقانه و ایثارگرانه وی قدردانی می کنند.
عزیز گنجگاهی بازیکنی بزرگ، انسانی اخلاق مدار، فوتبالیستی تحصیلکرده و ورزشکاری سرشار از همت و اراده ای قوی و پولادین بود.
عزیز گنجگاهی گنجی گرانبها و طلای ناب فوتبال اردبیل بود. تکنیک وی در به حرکت در آوردن توپ و برداشتن موانع از مسیر رو به جلو، پاس های تند و تیز و سانترهای دقیق مدت ها ورد زبان علاقه مندان به فوتبال منطقه بود.
نسلی که عزیز گنجگاهی و دیگر یاران و همسنگرانش به آن تعلق دارند نسل طلایی فوتبال اردبیل محسوب می شوند. فوتبالی های دهه 50 و 60 اردبیل تکرار نشدنی هستند. نام آن ها برای همیشه زینت بخش صفحات تاریخ ورزش و فوتبال شده است و اغراق نیست که گفته شود عزیز گنجگاهی گل سر سبد این نسل بود.
موفقیت هایی که فوتبال اردبیل در سایه تلاش عزیز گنجگاهی و دوستان و یارانش به دست آورده تأکیدی بر این باور است که اراده های استوار همیشه بر” نمی شود” ها غلبه پیدا می کنند، چیزی که عزیز گنجگاهی و یاران باوفایش در فوتبال دهه 60 به وضوح نشان داده اند . یاران فوتبال اردبیل روحی بزرگ داشتند و وقتی روح، بزرگ و متعالی باشد راضی به پستی و آلودگی نمی شود و به این دلیل است که اکثریت قاطع فوتبالی های دهه 50 و 60 اردبیل انسان هایی مثال زدنی و بزرگوار می باشند.
می گویند که ارزش هر کس به فکر، عمل و اخلاق اوست و عزیز گنجگاهی در هر یک از این عوامل می تواند در صف مقدم قرار بگیرد و الگویی برای جوانان باشد. روح آراسته و فکر منسجم در سخن و رفتار و زندگی اثرگذار است و عزیز گنجگاهی با برخورداری از این ویژگی هاست که به یکی از محبوب ترین ورزشکاران و فوتبالیست های اردبیل تبدیل شده است.
نظم یکی دیگر از ویزگی های بارز عزیز گنجگاهی است. هر فردی که بتواند در تنظیم وقت و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فرصت ها و جلوگیری از هدر رفتن اوقات موفق عمل نماید می تواند حاصل مثبت این رفتار را درو نماید و عزیز گنجگاهی نمونه ای قابل احترام در این راستاست. او علاوه بر این که در سطح اول فوتبال کشور بازی می کرد در سایه نظم و برخورداری از یک روح آراسته به بحث درس و آموزش نیز اهمیت می داد و هم زمان با فوتبال در دانشگاه نیز مشغول به تحصیل می شد.
او از جمله بازیکنان اردبیلی است که پیراهن تیم های صاحب نام و برتر کشور را دهه 60 برتن کرده است. بعد از درخشش عزیز در جام فلق و رقابت های گرامیداشت دهه فجر او به عضویت تیم تراکتورسازی درآمد.
عزیز گنجگاهی انسانی متواضع است که هر رفتار و کلامش می تواند به اطرافیان درس ادب و یک رنگی بدهد.
گنجگاهی ها سرمایه های واقعی و ارزشمندی برای فوتبال اردبیل محسوب می شوند. آن ها صاحبان اصلی فوتبال منطقه بوده و حقی بزرگ بر گردن آن دارند. حفظ حرمت تک تک پیشکسوتان و ادای احترام به آن ها وظیفه همه کسانی است که این روزها می خواهند با بهره گرفتن از فوتبال برای خود جایگاهی دست و پا بکنند.
بر مسئولین ورزش و فوتبال است که دست از شعار دادن و ارائه آمارهای آنچنانی بردارند و در معرفی افراد بزرگواری چون عزیز گنجگاهی به نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی اقدام نمایند
عزیز گنجگاهی تبلور غیرت و همت است. یاد وی در کنار دیگر فوتبالیست های شاخص منطقه برای همیشه چون ستاره ای نورانی در تاریخ فوتبال درخشان خواهد بود.
برای عزیز گنجگاهی بزرگوار از خداوند متعال سلامتی ، سعادت، سربلندی و سرافرازی آرزو نموده و برای ترتیب دهندگان برنامه تجلیل نیز خدا قوت می گوییم.