1

غیبت استان در مسابقات والیبال قهرمانی کشور نونهالان و نوجوانان

آثار پربرکت میزبانی مسابقات والیبال لیگ ملت ها در جهش ورزش و والیبال استان با غیبت در رقابت های قهرمانی کشور نونهالان پسران و نوجوانان دختران و پسران چهره خود را نشان داد.
در آستانه رقابت های لیگ ملت ها رئیس هیأت والیبال استان در مصاحبه های مختلف جهش در ورزش و والیبال منطقه را یکی از اهداف میزبانی این رقابت ها برمی شمرد ولی عدم حضور تیم های منتخب استان در رقابت های قهرمانی کشور نونهالان پسر و نوجوانان دختران و پسران معنی و مفهوم تازه ای از جهش در ورزش را ارائه کرده است.
مسابقات قهرمانی نونهالان پسران به میزبانی قزوین و با شرکت 38 تیم روز گذشته قرعه کشی شد و از امروز تیم ها رقابت های خود را آغاز می کنند.
مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان پسر در دستجات یک و دو وسه برگزار می شود که استان اردبیل در دسته سه این رقابت ها باید شرکت نماید. میزبان رقابت های دسته سوم شهر دامغان است . ورود تیم ها 14 تیر ماه می باشد.
رقابت های نوجوانان دختر نیز در دسته سوم به میزبانی یزد برگزار می شود و ورود تیم های این گروه نیز به نظر می رسد 14 تیر ماه می باشد.
آینده والیبال اردبیل در توجه به تیم های پایه خلاصه می شود. زمانی که تیم های پایه استان مورد کم محبتی قرار می گیرند و وقتی در رده های پایه مسابقات استانی به موقع برگزار نمی شود مسلم است که نمی توان به توسعه والیبال در استان امیدوار شد و به آن دل بست.
جالب این که در سایت فدراسیون جستجو برای مشاهده واقعیت ها امکان پذیر است. بخشنامه مربوط به مسابقات والیبال قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی در 20 فروردین ماه سال جاری به استان ها ابلاغ شده و تا تاریخ 31/2/98 برای اعلام آمادگی استان ها مهلت داده شده است.
در زمانی که باید هیأت والیبال استان برای حضور قدرتمندانه تیم ها در رقابت های قهرمانی کشور برنامه ریزی نموده و به برگزاری مسابقات استانی همت می کرد همه از تأثیر مسابقات لیگ ملت ها در گردشگری و جهش والیبال سخن می گفتند . زمان را از دست دادیم و به آینده این رشته در استان فکر نکردیم و نتیجه اش غیبت های متوالی تیم های استان در رقابت های قهرمانی کشور است.
آیا کسی است که به این وضعیت پایان بدهد؟ مسابقات جوانان و امید ها در مرداد و شهریور برگزار خواهد شد در حق جوانان و آینده سازان ورزش و والیبال استان بیش از این کم لطفی نکنیم.