1

مصاحبه مطبوعاتی استاندار و چند کلمه حرف حساب

بعد از مدت ها ، استاندار اردبیل در یک جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی رو در رو نشست و به سؤالات متعدد آن ها پاسخ گفت.

فاصله 10 ماهه برای مصاحبه مسئول اجرائی استان زمان بسیار زیادی است. برگزاری چنین جلساتی در زمان های مشخص و از پیش تعیین شده می تواند نقاط مثبت زیادی داشته باشد. جلوگیری از گسترش شایعات، اطلاع رسانی به موقع و آگاهی مردم از مشکلات و کارهای انجام یافته و بر زمین مانده از جمله فواید و برکات ارتباط استاندار با جامعه رسانه ای استان می تواند باشد.

نقش غاربی

بدون شک در برگزاری نشست استاندار با رسانه ها نقش غلامحسین غاربی یکی از خوشنامان جامعه مطبوعاتی استان را نباید نادیده گرفت. بعد از انتصاب وی به عنوان روابط عمومی استانداری تشکیل چنین جلسه ای می تواند امید برای تکرار آن در فواصل زمانی کوتاه را بیشتر نماید.

وقتی بزرگان و آگاهان اصرار بر این دارند که در همه زمینه ها باید کار به دست اهلش سپرده شود ادعایی پوچ و بی اساس نیست. نمونه اش فعالیت غاربی در روابط عمومی استانداری است که اثرش در کمترین زمان ممکن برای رسانه ها و بهبود روابط آن ها با مجموعه استانداری چهره خود را نشان داد.

پرهیز از اسراف

سفر رئیس جمهور به استان در آینده ای نزدیک حتمی به نظر می رسد. بعد از اعلام تاریخ های متعدد گویا این بار استان  برای استقبال از میهمانِ خود باید آمادگی لازم را کسب نماید. این سفر چه دستاوردهایی برای استان می تواند داشته باشد باید منتظر ماند و امیدوار شد ولی آرزو می کنیم که حاصل سفر از نظر اعتبارات و موارد مورد نیاز استان چون سفر قبلی نباشد. امیدواریم که این بار حاصل سفر به طور روشن و صریح اطلاع رسانی شود.

سفر مسئولین رده بالای کشور به استان می تواند زمینه مناسبی برای رفع نیازهای ضروری استان را فراهم کند. مردم می خواهند که مسئولین از این فرصت به نحو مطلوب و قابل قبول استفاده نمایند.

بحث دیگر در ارتباط با این سفر پرهیز از هر گونه اسراف و زیاده روی در آماده کردن فضای شهر برای استقبال است. شرایط اقتصادی جاکم بر کشور حکم می کند که در موارد اینچنینی هزینه ها به حداقل برسد. مسلما محدود کردن اقدامات غیر ضروری و پرهیز از اسراف می تواند پیامدهای مثبتی برای این قبیل سفر ها داشته باشد.

سوژه ای به نام ایجاد شغل

ایجاد 20 هزار شغل وعده ای بود که در سال گذشته توسط استاندار داده شد. تحقق این وعده از همان روز اول بعید به نظر می رسید ولی بهنامجو برای به کرسی نشاندن وعده تا آنجا که می توانست تلاش کرد و با نظارت بر عملکرد مدیران برای رسیدن به هدف دوندگی نمود. همه بر سر عدم ایجاد 20 هزار شغل در سال 97 متفق القول هستند و در این میان استاندار و همکارانش مدعی تحقق 18 هزار شغل هستند که در جلسه مطبوعاتی نیز به آن اشاره کرده اند.

منتقدین اعتقاد بر این دارند که 18 هزار شغل که ثابت و با درآمد مستمر همراه باشد محقق نشده است. آنچه در این میان می تواند عاملی برای اختلاف نظر باشد تعریف شغل است. ای کاش مدعیان ایجاد 18 هزار شغل ، تعریف خود از آن را بیان می کردند و پرونده این وعده حاشیه ساز را برای همیشه مخدومه می نمودند.

توسعه استان

توسعه و پیشرفت استان آرزوی همه کسانی است که به این منطقه دل بسته و عاشق هستند. هر فردی با هر فکر و جناح و وابستگی حزبی در این راه گام بردارد مورد حمایت مردم قرار می گیرد. اگر نقش آتش بیاران معرکه را در گل آلود کردن آب و بهره برداری های شخصی کنار بگذاریم تلاش در جهت تأمین رفاه مردمی ولایتمدار و حسینی ستودنی است.

زمانی که خدمات چه زیاد و چه کم با چاشنی بزرگنمایی، خود نمایی، انحصار طلبی و خودمحوری همراه می گردد چهره ای زننده گرفته و برای شنونده و بیننده آزار دهنده می شود. مردم بهتر از همه درجه خلوص و صداقت مسئولان خود را تشخیص می دهند و در این ارتباط نیاز به قیم ندارند.

یاد و نام همه کسانی که در راه سرافرازی و سر بلندی استان از اولین روز تشکیل آن تاکنون صادقانه خدمت کرده اند در دفتر خاطرات منطقه ثبت و ضبط شده است همچنانچه چهره خائنین و نان به نرخ روز خورها و فرصت طلبان بی مقدار نیز نمی تواند در اذهان مردمی قهر مان و ولایتمدار از بین برود