1

۱۰ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال ۱۰ هزار نفر در این استان به عنوان جامعه هدف تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
به گزارش ایرنا، غلامحسین گنجی روز یکشنبه در جلسه توانمندسازی مربیان برای اجرای طرح ارتقای سطح دانش و سواد در مناطق عشایری استان از کسب رتبه برتر اردبیل در ارزیابی سالانه کشوری خبر داد و افزود: در آموزش‌های امسال جامعه عشایری به عنوان اولویت بوده و سنین ۵۰ تا ۶۴ سال نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: نتایج سرشماری سال ۹۵ در حوزه شهرستان پارس‌آباد با واقعیت‌های رصد شده توسط کارشناسان چندان مطابقت نداشته اما مبنای کاری آمار و سرشماری بوده و تاکنون برنامه‌ریزی در هشت کانون عشایری استان انجام شده است.
فرماندار پارس‌آباد مغان نیز در این جلسه گفت: آمارهای سرشماری سال ۹۵ نشان از جایگاه بسیار پایین و نرخ بالای بی‌سوادی این شهرستان در بین شهرستان‌های استان دارد که این برازنده منطقه با ظرفیت‌های بسیار بالا نیست.
علی علایی افزود: انتظار داریم با اجرای طرح‌ها و شناسایی و بررسی علل در مسیر ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌های موثرتری برداشته شود.
وی همچنین با تبریک استقلال شهرستان اصلاندوز به اسکان حدود یک به ۷۰ درصد جمعیت عشایری استان در سه شهرستان شمال استان اشاره کرد و از تولید بیش از ۳۵ درصد محصولات پروتئینی مورد نیاز استان توسط جمعیت پنج درصدی عشایر استان خبر داد.
او گفت: عشایر و مردم شهرستان پارس‌آباد مردمانی تولیدکننده و موثر در اقتصاد کشور هستند و نیاز به توجه بیشتر بویژه در بحث آموزشی دارند.
وی در ادامه به برگزاری دوره آموزشی برای ۵۵ نفر از مربیان نهضت سواد آموزی سه شهرستان پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: با همت مربیان زحمتکش و برنامه‌ریزی ها و اجرای طرح‌های اثربخش جایگاه واقعی شهرستان پارس‌آباد در ریشه‌کنی بی‌سوادی محقق خواهد شد.