1

پروژه قالیچه معلق در مشگین‌شهر اجرا می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر از اجرای اولین پروژه قالیچه معلق ایران در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، ایمانعلی ایمانی به خبرنگاران گفت: این پروژه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی در محل پل معلق مشگین‌شهر اجرا می‌شود.
او با بیان اینکه در این پروژه کابین فولادی با ظرفیت ۶ نفر پیش بینی شده، اظهار داشت: طول مسیر رفت و برگشت قالیچه معلق ۲۵۰ متر است و فونداسیون آن بتن آرمه انتخاب شده است.
وی همچنین گفت: با توجه به آغاز عملیات ساخت این پروژه، بخش خصوصی بهره‌برداری از آن را در هفته دولت برنامه‌ریزی کرده است.
به گفته ایمانی، پس از راه‌اندازی پل معلق، مشگین‌شهر به مقصد سفرهای گردشگری هیجانی تبدیل شده و راه‌اندازی زیپ لاین، بیگ جامپ و پارگلایدار هم موجب شده پکیج متنوعی از گردشگری هیجانی در مشگین‌شهر تعریف شود.
پل معلق مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچای احداث شده، دارای ۲ متر است و ۳۶۵ متر طول به عدد روزهای سال دارد.
این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث شده و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان مشگین‌شهر با داشتن قابلیت‌های متعدد گردشگری از جمله آب‌های گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل‌های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را بخود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ‌ترین چشمه معدنی جهان است و در سال‌های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.