1

صدور ۲۲۰۰ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده اردبیل

در دو سال اخیر برای 2200 واحد مسکونی در بافت فرسوده اردبیل پروانه ساخت صادر شده اشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محبوب حیدری در جمع خبرنگاران گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات ساخت برای سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اردبیل است که در همین راستا دو هزار و ۲۰۰ پروانه ساخت ظرف دو سال اخیر در بافت فرسوده صادر شده است.
وی افزود: سال گذشته در حدود هزار و ۳۰۰ نفر و امسال نیز حدود ۷۰۰ نفر از تسهیلات بازآفرینی شهری استفاده کرده‌اند که مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف سال گذشته و امسال دو هزار و ۲۰۰ عدد است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: پرونده استان در بحث مسکن مشارکتی در اسفند ماه ۹۷ بسته شد و به صورت مکتوب آمادگی استان برای ساخت 600 واحد مسکن مشارکتی به سازمان ملی زمین و مسکن اعلام شد.
وی ادامه داد:امید می رود سازمان ملی زمین و مسکن هر چه سریع‌تر مجوز این واحدها را صادر و فراخوان ساخت را اعلام کند تا ضمن تعیین تکلیف واحدها، سیاست وزارتخانه در تولید مسکن در استان اردبیل تداوم یابد.
حیدری در خصوص چگونگی اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عنوان کرد: نقشه و مشخصات پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و با همکاری شهرداری پروانه ساخت صادر خواهد شد.
وی گفت: سال گذشته در حدود هزار و ۳۰۰ نفر و امسال نیز حدود ۷۰۰ نفر از تسهیلات بازآفرینی شهری استفاده کرده‌اند و مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف در دو سال اخیر دو هزار و ۲۰۰ عدد پروانه است.