1

رابطه پیام های تبریک و هورا کشیدن ها با نان و آب

بهرام معروف خانی کشتی گیر دلاور اردبیلی پس از کسب مقام قهرمانی آسیا در میان استقبال خانواده کشتی و بهرام اقاخانی مدیر کل ورزش و جوانان استان وارد اردبیل شد.
در روزگاری که کشتی اردبیل با روزهای خوش گذشته فاصله بسیاری دارد درخشش تک مهره هایی چون معروف خانی و فتح سکوهای قهرمانی برای مسئولین ورزش استان پیام خاصی دارد. اگر مسئولان با تمام وجود این پیام ها را بشنوند و به دور از هرگونه تعصب و حاشیه ها به خاطر کشتی و سرافرازی آن برنامه ریزی نمایند امکان ظهور معروف خانی ها در این استان دور از دسترس نبوده و نخواهد بود.
متأسفانه در بسیاری از موارد، اصل را فراموش کرده و به بزرگ نمایی فرع ها اقدام نموده و می خواهیم با مدد گرفتن از فعالیت های رسانه ای از خود چهره ای فعال، همیشه در صحنه، آگاه به همه مسائل و دوستدار ورزش نشان بدهیم.
به بیماری سهمگینی چون علاقه به ظواهر دچار شده ایم و افسوس و صد افسوس که این امر در سطح جامعه گسترش پیدا کرده و عدم توسعه استان و درجا زدن در بیشتر موارد از نتایج این گونه رفتارها و تفکرات می باشد.
وقتی معروف خانی صاحب گردن آویز طلا شد و خبر آن منتشر گردید صدور پیام های تبریک یکی پس از دیگری در فضای مجازی در معرض دید قرار گرفت.
این هم یکی ار عادت هایی است که اخیرا در ورزش ما رواج یافته است. تا یک موقعیتی حاصل می شود از بچه محل ها گرفته تا هیأت های ورزشی و مربیان ، ورزش و جوانان شهرستان و استان و مسئولان رده بالای استان از جمله استاندار و دوستان و آشنایان و اقوام اقدام به صدور پیام تبریک می کنند. سرعت عمل و سبقت گرفتن از دیگران نیز عاملی برای اقدام سریع و کسب مقام برتر در صدور پیام را موجب شده و به عاملی برای یک نوع فخرفروشی تبدیل شده است.
به هر حال معروف خانی برای رسیدن به مدال آسیایی زحمات شبانه روزی را تحمل کرده و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی از خوان های بیشماری عبور کرده است.
می دانیم و اقایان مسئول و صادر کنندگان پیام های تبریک بدانند که این پیام ها و حضور در مراسم استقبال در فرودگاه و هزاران به به و چه چه گفتن ها نمی تواند کوچکترین دردی از دردهای معروف خانی و معروف خانی ها را برطرف کرده و انگیزه ای برای استمرار این موفقیت های بزرگ باشد.
قهرمان نیاز به حمایت و پشتیبانی و تشویق دارد. همه کس می توانند پیام تبریک صادر بکنند و با حضور در فرودگاه هورا بکشند و دست بزنند. این ها اثراتی زودگذر ناشی از احساسات لحظه ای هستند . معروف خانی ها باید مسئولان را در کنار خود احساس بکنند ، از نظر مالی به نحو مطلوب مورد حمایت قرار بگیرند و مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت آن ها را با درایت و برنامه ریزی مرتفع نمایند.
برای معروف خانی و معروف خانی ها پیام های تبریک و هورا کشیدن ها در فرودگاه نان و آب نمی شود. اگر به مدال آسایی معروف خانی افتخار می کنیم و اگر می خواهیم معروف خانی های دیگری در ورزش ما ظهور بکنند از پرداختن به مسائل فرعی خودداری نمائیم و برای آن ها تکیه گاه مناسب و قابل اعتمادی باشیم.
همین بهرام معروف خانی که برای قهرمانی اش پیام های تبریک رنگارنگی صادر شده است فردایی اگر بخواهد استاندار را ملاقات بکند باید دوندگی های طاقت فرسا و التماس ها و خواهش های متمادی داشته باشد و علی رغم این زحمات موفقیتش برای زیارت استاندار نمی تواند تضمین شده باشد.
خود را گول نزنیم و در سایه استفاده از کلمات و جملات، مواضع هواداری از ورزش و ورزشکاران اتخاذ نکنیم . ورزشکار ملی اگر مورد حمایت به معنی واقعی قرار نگیرد نمی تواند به موفقیت هایش ادامه بدهد.
به جای آنکه پیام های تبریک صادر بکنیم و حمایت از ورزشکاران را در حرف خلاصه نماییم ، بیائیم و در عمل این ادعا را به اثبات برسانیم. کافی است که مسئولان و از جمله استاندار وعده هایی را که در ارتباط با تجلیل از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش استان داده اند یک بار دیگر در ذهن خود مرور بکنند تا به مظلومیت قهرمانان و ورزشکاران این منطقه پی ببرند.
قهرمانی بهرام معروف خانی را به جامعه ورزش و خانواده کشتی استان و محمد محمد علیپور مربی جوان و پرتلاش این کشتی گیر تبریک و تهنیت می گوئیم.