1

دانشکده خبر اردبیل تعطیل می شود؟!!!

روز خبرنگار را در حالی پشت سر گذاشتیم که در محافل مختلف از ویژگی های خبرنگار گفتند. از نقش این قشر زحمتکش در توسعه کشور سخن به میان آوردند و فعالیت خبرنگار را به عنوان ناظری بر عملکرد مسئولان حیاتی و ضروری اعلام نمودند.
این دیگر به یک سنت تبدیل شده است که در 17 مرداد ، همه ساله مراسمی ترتیب داده شود، مسئولین حضور پیدا بکنند، خبرنگاران با سیر در آسمان ها به پای صحبت های مسئولین و در نهایت تعریف و تمجید آن ها بنشینند.
آفتاب 17 مرداد که غروب کرد همه وعده ها فراموش می شود، به جای لبخندها غم نان و افزایش قیمت ها جایگزین می گردد و روز از نو وروزی از نو.
دنبال آگهی دویدن ها، در اتاق روابط عمومی ها به انتظار نشستن ها، منت خیلی ها را کشیدن و قیافه عبوس و پرتوقع برخی ها را تحمل کردن ها و ده ها و ده ها درد و غمی که از 18 مرداد ماه به مانند سال های گذشته گریبان خبرنگار را می گیر د و تمرکزش را به هم می زند.
سالی یک روز دل خبرنگار به این خوش است که به نام او مراسمی ترتیب می دهند و بزرگان و مسئولین، در آن حضور پیدا می کنند . هندوانه های متعدد و سنگین وزن را زیر بغلش قرار می دهند و با تشویق ها و ترغیب هایی که شاید اعتقادی هم به آن ها ندارند خبرنگار را چنان باد می کنند که فکر می کند دنیا دیگر به مرادش خواهد چرخید.
خبرنگار در روزی که به نامش نامیده اند اگر فرصت سخن گفتن در مراسم بزرگداشت اش را هم به دست آورد هر چه بگوید چه حق و چه ناحق و چه به جا و چه نا به جا ، بیشتر در همان چارچوب می ماند و تا 17 مرداد سال دیگر که حرف ها و خواست ها تکرار می شود و تقریبا حرف های تکراری و کلیشه ای زینتی برای روز خبرنگار به شمار می آید.
و اما می گویند دانشکده خبر اردبیل در استانه تعطیلی قرار گرفته است و ممکن است در آینده ای نزدیک نامش از لیست مراکز آموزشی عالی استان حذف بشود.
مجوز دانشکده خبر اردبیل به آسانی به دست نیامده است که به آسانی تعطیلش بکنند. برای راه اندازی آن دوندگی ها انجام گرفته ، عرق ها ریخته شده، رایزنی ها صورت گرفته و خون دل ها خورده شده است و حالا تصمیم می گیرند که به راحتی و به دلایل مختلف مهر تعطیلی را پیشانی اش بزنند.


دانشکده خبر اردبیل در بهمن ماه 1386 به همت مرحوم حاج کریم نیرومند مدیر دفتر خبرگزاری اردبیل و حمایت های علی نیکزاد استاندار وقت در دو رشته خبرنگاری و روابط عمومی آغاز به کار کرد
افزایش سطح مهارت و دانش شاغلین بخش خبر و روابط عمومی ها و… از اهداف مهم ایجاد این مرکز آموزشی در اردبیل بود. دانشکده خبر اردبیل تاکنون بیش از 2600 فارغ التحصیل در 12 رشته تحصیلی تحویل جامعه داده است.
نقش این دانشکده را نمی توان در تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز استان در حوزه خبر و خبر رسانی نادیده گرفت.
دانشکده خبر اردبیل نخستین واحد استانی دانشکده خبر بود که بر اساس تفاهم نامه منعقده در تاریخ 6/5/86 بین علی نیکزاد استاندار و سید حجلال فیاضی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.


علی نیکزاد در مراسم آغاز به کار دانشکده در سالن اجتماعات فرمانداری اردبیل گفت: تأسیس و آغاز فعالیت آموزشی دانشکده خبر در استان موجب ارتقای سطح علمی و تخصصی اصحاب رسانه و مطبوعات این خطه فرهنگی خواهد شد و نقطه عطفی در توسعه آموزش عالی شمال غرب کشور خواهد بود.
حال دانشکده ای با این ویژگی ها و خدمات قابل توجه در تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
اگر به اهمیت آموزش و نقش آن در بهبود کیفیت رسانه های استان اعتقاد داریم نباید اجازه داد که مرکز آموزشی معتبری چون دانشکده خبر به نعطیلی کشیده شود.
استاندار، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به طور کلی کسانی که دغدغه فرهنگ و توسعه مراکز آموزشی عالی را دارند باید از این مرکز با تمام قدرت حمایت کنند و از برچیده شدن بساط اش ممانعت کرده و امید برای فعالیت هرچه بیشتر آن را در دل علاقه مندان زنده نمایند.