1

برگزاری هشتمین رویداد شتاب استان اردبیل

هشتمین رویدادشتاب استان و اولین رویداد شتاب شهرستان مشگین شهر با محوریت گردشگری، صنعت و کشاورزی در اردبیل برگزار شد.
، هشتمین رویداد شتاب استان اردبیل و اولین رویداد شتاب شهرستان مشگین شهر با محوریت گردشگری، صنعت و کشاورزی با الگوی تیکک ( تولد یک کسب وکار ) با معرفی نفرات وایده‌های برتر به در شهرستان مشگین شهر برگزار شد.
این طرح که از ۱۶ تا ۱۸ مرداد با معرفی پنج ایده برتر در زنجیره خدمات و توانمندسازی با پشتیبانی پارک علم وفن‌آوری استان اردبیل و دانشگاه آزاد مشگین شهر پایان پذیرفت.
دکتر رحیم فرجی، مسؤول برگزاری ایده‌های برتر دانشگاه آزاد واحد شهرستان مشگین شهر  اظهار کرد: استارت آپ یا ایده کسب و کار نوین با شرکت ۳۴ ایده پس از بررسی ناظران پارک علم وفن آوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر با امتیازبندی به پنج طرح برتر مبلغ ۵۰ میلیون ریال اختصاص داد.
وی افزود: امیدواریم با ورود ادارات از این طرح‌ها حمایت بیشتری صورت پذیرد تا بازار کسب و کار در حوزه صنعت، توریسم وکشاورزی توسط مبتکران جوان شهرستان مشگین شهر را شاهد باشیم.
سید علی موسوی، معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز گفت: این طرح از دی ماه سال ۱۳۹۷ شروع شده و هشتمین طرح شتاب استان در شهرستان مشگین شهر برگزار شد.
وی افزود: در این رویداد  ۲۵ طرح به مرحله نهایی رسیدند و از میان آنها پنج طرح و ایده منتخب مورد حمایت قرار می‌گیرند و بقیه وارد مرکز رشد خواهند شد البته این مرکز تا پایان مردادماه سال‌جاری در شهرستان مشگین شهر شروع به‌کار خواهد کرد.
محمد رضا پورکریمی با طرحی با عنوان «سیستم تشخیص بیماری تشنج با طراحی نانو داروگیاهی و با موضوع؛ سیستم DBS، زهرا میرمحمدی نیز با همکاری مهندس خیاوی و منتوری دکتر حجت اقبال در زمینه استخراج پروتئین از موی سر انسان» در جمع پنج ایده برتر قرار گرفتند.