1

پروژه‌های راه‌سازی جنوب استان اردبیل پیشرفت خوبی دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام پروژه‌ها و طرح‌های راه‌سازی جنوب این استان در شهرستان‌های خلخال و کوثر فعال بوده و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند.
محبوب حیدری در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی جنوب استان افزود: ترمیم و مرمت هزار و ۳۰۰ متر از جاده قدیم خلخال – گیوی در محل رانش کوه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخودار بوده و بهره‌برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی امکان‌پذیر خواهد بود.
وی گفت: با توجه به احداث چهار ابنیه بزرگ در مسیر عملیات اجرایی این پروژه در کنار حجم بزرگی از عملیات خاک‌ ریزی و خاک‌برداری کار اجرایی این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط پیمانکار مجری پیش رفته است.
وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از راه در حال احداث خلخال ،شال ، ماجولان به ماسوله در استان گیلان تا پایان فصل کاری امسال تلاش می‌شود، افزود: از هفت کیلومتر مسیر راه‌سازی شده این جاده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و منطقه شاهرود خلخال چهار کیلومتر آماده آسفالت‌ریزی است.
وی گفت: در صورت حل مشکل کارخانه‌های تعطیل تولید آسفالت خلخال چهار کیلومتر یاد شده و سه کیلومتر باقیمانده راه در حوزه خلخال تا پایان شهریور آسفالت شده و زیر ترافیک قرار خواهد گرفت.
او در بازدید از پروژه راه اصلی خلخال ،کلور ،درام به منجیل نیز اظهار داشت: برغم محدودیت‌های اعتباری این پروژه از پیشرفت قابل قبولی در حوزه استان اردبیل برخوردار بوده و با جذب حداکثری اعتبارات سالانه پروژه این را به مرحله آماده‌سازی برای تردد می‌رسانیم.
وی بیان کرد: با توجه به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح برای تکمیل و بهره‌برداری کامل تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی روند عملیات اجرایی این راه اصلی منطقه جنوب استان را طولانی کرده است.