1

اعتماد بخش خصوصی را جلب نکردیم 

هم زمان با روز خبرنگار میزگردی با عنوان آسیب شناسی مطبوعات محلی با حضور چند تن از پیشکسوتان و چهره های شناخته شده مطبوعات در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.
در این میز گرد بهروز گنجی خبرنگار روزنامه کیهان در اردبیل در ارتباط با مشکلات موجود بر سر راه نشریات محلی استان سخن گفت.
وی با بیان اینکه دغدغه رسانه‌های محلی و استانی برخلاف رسانه‌های ملی محدود است، اظهار کرد: در قدم اول باید چارت نشریات محلی و فضای یادداشت، گزارش و تولید محتوا در بخش‌های مختلف مشخص شود تا در یک مجموعه فعال به دور از کپی پیست تولید محتوا با هدف اقناع مخاطب انجام شود.
بهروز گنجی ادامه داد: متاسفانه بالا بودن هزینه چاپ، زینک و کاغذ دخل و خرج نشریات محلی هیچ همخوانی با هم ندارد و اکثر نشریات محلی به بولتن خبری روابط عمومی‌ها و ادارات تبدیل شده است.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه، مدیریت اقتصاد رسانه، دوره‌های گرافیک برای مدیران نشریات محلی و همچنین تخصصی شدن فعالی خبرنگاران را از ضرورت‌ها دانست و بیان کرد: در کنار پرداخت حق‌التحریر برای نویسندگان در مطبوعات محلی توجه به بیمه و تامین تجهیزات خبرنگاران از جمله دوربین و ضبط صوت ضروری به نظر می‌رسد.
پیشکسوت عرصه رسانه اردبیل به دو آسیب درونی و برونی نشریات استان اشاره و خاطرنشان کرد: ضعف مدیران نشریات محلی کاملا مشهود است به طوری که به دلیل حاضر نشدن خبرنگاران تخصصی تولید محتوا به صورت بی‌کیفیت انجام شده و نشریات ما نتوانسته‌اند نسبت به جلب اعتماد بخش خصوصی و استفاده از این توان کمر همت ببندند.
گنجی با بیان اینکه فضای مجازی رقیب نشریات نیست بلکه نعمتی است که باید رسانه‌های مکتوب از آن استفاده کنند، افزود: ما باید به موضوع چندرسانه‌ای فعالیت‌هایمان توجه کنیم و در کنار چاپ مکتوب اخبار و رویدادها بخشی از فعالیت‌هایمان را از طریق کانال‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر کنیم تا از این بستر نوآوری و توان ارتباطات موثر بهره بگیریم