1

وضعیت مطبوعات در خلخال مناسب نیست

فرماندار خلخال گفت: این شهرستان کارنامه مطلوبی در بحث مطبوعات و نشریات محلی نداشته و همچنان فاقد نشریه با انتشار منظم است.
به گزارش ایرنا ،فریدون بابایی در نشستی با خبرنگاران خلخال افزود:  نشریات محلی چاپ شده دراین شهرستان به دلیل گاه‌نامه بودن و نامشخص بودن زمان انتشار  چندان مورد استقال قرار نمی‌گیرند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت خدمات شهری در این شهرستان گفت: توسعه متوازن خدمات شهری به صورت مساوی در همه مناطق مرکزی و حاشیه شهر از خواسته‌های به حق شهروندان این شهر است.
وی اظهار کرد: در حالی که ضخامت آسفالت در برخی از مناطق مرکزی شهر بیش از ۴۰ سانتیمتر و علاوه بر این پیاده راه‌های مناطق مرکزی بارها پازل‌بندی و کف‌پوش آنها چندین بار تغییر یافته برخی از معابر حاشیه نشین‌شهر تاکنون رنگ آسفالت و یا موزائیک و پازل به خود ندیده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های عملیات عمران شهری از سوی شورای اسلامی شهر پیشنهاد و اولویت‌بندی شده و شهردار تنها مجری مصوبات این شورا است انتظار از اعضای شورای اسلامی شهر خلخال توجه به اصل توسعه متوازن خدمات شهری و توجه به مناطق حاشیه و دور از مرکز این شهر است.
او با بیان اینکه درسال گذشته اقدام مناسبی برای آسفالت معابر حاشیه‌نشین شهر از سوی شهرداری صورت گرفت، افزود:بدلیل فقدان ابزار رسانه ای در دست اهالی این مناطق اطلاع رسانی مناسبی از ارایه این خدمات صورت نگرفت.
در این نشست رویا کاظمی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خلخال نیز با اعلام حمایت از متقاضیان راه اندازی نشریات مکتوب این شهرستان افزود: بدلیل نامشخص بودن زمان چاپ نشریات محلی امکان سفارش چاپ آگهی در این گونه نشریات محلی که بصورت گاه‌نامه چاپ می شوند وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اعلام نظر در خصوص علل مرگ فوت‌های مشکوک و قتل ها فاقد از اعلام نظر محاکم قضایی و یا پزشکی قانونی ممنوع است از متصدیان شبکه‌های آنلاین و گاه‌نامه های خلخال خواست تا از انتشار آگهی فوت‌های مشکوک و یا اعلام علت مرگ این‌گونه خبرها که علت آن از مراجع ذی‌صلاح قانونی اعلام نشده جدا پرهیز کنند.