1

تیم اردبیل در سه مسابقه ۱۴ گل خورد!!!

تیم فوتبال استان در رقابت های استعداد های برتر با دو شکست و یک پیروزی و یک تساوی به کار خود پایان داد و در گروه ۵ تیمی در رده چهارم قرار گرفت.

کسب چنین نتیجه ای موقعی تأسف آور و تحقیر آمیز می شود که بدانیم در برابر تیمی نه چندان مطرح چون گلستان 11 بار دروازه اش باز می شود!!

در فوتبال اردبیل دریافت گل های دو رقمی در برابر حریفان کمتر اتفاق می افتد و امسال در رقابت های المپیاد، 14 گل دریافت کردن و تنها سه گل به ثمر رساندن از نتایج تعجب آوری است که دامن فوتبال پایه اردبیل را گرفته است.

تیم فوتبال اردبیل در اولین روز 2بر 1 هرمزگان را شکست داد. در ادامه با دوگل در برابر کرمانشاه نتیجه را واگذار می کند و در برابر گلستان نیر 11 بر 1 نتیجه تحقیر آمیزی را به ثبت می رساند و با تیم سمنان نیز به تساوی صفر بر صفر دست پیدا می کند.

آیا چنین نتایجی با واقعیت های فوتبال منطقه می تواند همخوانی داشته باشد؟ آیا دریافت 11 گل در یک دیدار در شأن فوتبال اردبیل است؟ آیا پذیرفتن 14 گل در سه دیدار نشان از توسعه پایدار فوتبال ورشد این رشته در سطح منطقه است؟

و اما تیم ظهر چهارشنبه هفته گذشته به کرج اعزام می شود و بعد از رسیدن به مقصد متوجه می شوند که پذیرش و تاریخ ورود تیم ها روز جمعه است. به دلیل مشکلات تیم به ناچار شب راه اردبیل را در پیش می گیرد و صبح پنجشنبه به اردبیل می رسد و برای بار دوم ظهر جمعه به کرج می رود.

آیا با این رفت و آمد ها و استرس و هیجانی که بی برنامگی ها و عدم احساس مسئولیت ها بر تیم و روحیه شکننده نوجوانان وارد می کند باید انتظار قهرمانی و صعود از سکو داشته باشیم؟ قهرمان آن کسانی هستند که با یک دنیا ادعای برتر بودن توان اعزام به موقع و درست و حسابی یک تیم را ندارند. باید مدال قهرمانی را به کسانی داد که یک تیم بی روحیه را با ده ها حاشیه به مسابقات اعزام کردند.

تیمی که در روز چهارشنبه با یک کادر فنی و سرپرستی اعزام می شود و جمعه مربی و سرپرست دیگری برای آن معرفی می شود آیا باید بر حریفان غلبه بکند؟عزیزی که به عنوان مربی می رود آیا  یک جلسه تمرینی با تیم داشته و با اسم بازیکنان  آشنایی کامل داشته است؟ آیا این گونه رفتار کردن و تیمی دست و پا بسته و از قبل باخته را به مسابقات اعزام کردن بی احترامی به فوتبال اردبیل و تاریخ آن نمی باشد؟

اولیای بازیکنان دل پرخونی از اتفاقات پیش آمده و نحوه برخورد مسئولین  دارند. پیام های ارسالی آن ها پرده از روی برخی از واقعیت های موجود در فوتبال بر می دارد ولی به دلیل متهم نشدن به دشمنی با هیات و مورد محبت و عنایت برخی ها قرار نگرفتن از انتشار آن ها خودداری می کنیم ولی اگر روزی مسئولی و بزرگی بخواهد که به این وضع آشفته رسیدگی کند حتما در اختیارشان قرار می دهیم.

و اما نکته آخر این که پیروزی های فوتبال استان توسط دست اندرکاران مربوطه به خوبی و در سطح گسترده ای تحت پوشش اطلاع رسانی قرار می گیرد ولی شکست ها را دوست ندارند که مردم مطلع شوند. کسانی که این کار را می کنند در عرصه اطلاع رسانی امانتدار های خوبی نبوده و نیستند.