1

کشتی فرنگی اردبیل رکورد زد چه کسی مقصر است؟!!

اردبیل میزبان رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور در کشتی فرنگی بود.

بیش از 350 نفر از آینده سازان کشتی کشور به مدت دو روز در اردبیل گردهم آمدند و در ورزشگاه شهید آسمانی به رقابت پرداختند.

این مسابقات و نتایجی که از آن به دست آمد چیزی جز تحقیر کشتی فرنگی استان نبود.

در پایان رقابت ها  حتی یک کشتی گیر اردبیلی موفق به قرار گرفتن در بین شش نفر برتر هر یک از اوزان نشد و به نظر می رسد این خود رکوردی در تاریخ کشتی فرنگی اردبیل به حساب آید.

مشکل از کجاست؟ آیا نوجوانان و جوانان ما دیگر به کشتی دل نمی بندند و یا به عبارتی دیگر استعداد آن ها رسوب کرده است؟ آیا مربیان ما نمی توانند نقش حیاتی در تربیت نوجوانان و جوانان را به خوبی ایفا نمایند؟ وقتی عرصه ای برای حرف زدن فراهم شود همه خود را از سازندگان و تأثیرگذاران کشتی قلمداد می کنند ولی وقتی پای نتیجه و یا درو کردن محصول به میان آید کفگیر همه عزیزان به ته دیگ می خورد.

آیا هیأت کشتی استان توان و قدرت برنامه ریزی و کار کشیدن از عوامل و زیرمجموعه های خود را ندارد؟ آیا توجه به تیم های پایه در اولویت برنامه های هیأت قرار داشته و به طور مرتب نسبت به عملکرد مربیان نظارت کافی به عمل می آید؟ ایا هیأت کشتی برای تبلیغات و عقب نماندن از قافله خودنمایی ها ، حاشیه ها را بر اصل ترجیح می دهد؟

آیا اداره کل ورزش و جوانان به فکر ورزش و اعتلای آن است و یا بساط دیگری چون راضی نگاه داشتن سیاسیون و یا سپردن امور هیأت ها به دست خودی های غیر ورزشی را پهن کرده است؟ آیا اداره کل توان، اراده و قدرت برخورد با واقعیت ها و عوامل ناکامی و آبروریزی ورزش اردبیل را دارد؟ و دهها و دهها آیای دیگر که امیدواریم حداقل جواب آن ها در ارتباط با کشتی و نتایج تأسف آور آن در المپیاد استعدادهای برتر در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.

المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، میدانی برای ارزیابی داشته ها و محکی مناسب و قابل اعتماد برای سنجش میزان کارآیی و چگونگی عملکرد های ورزشی است.

متأسفانه تا لحظه نگارش مطلب از 469 مدالی که در دومین دوره این رقابت ها توزیع شده سهم اردبیل از این همه مدال فقط یک نقره و یک برنز در بخش آقایان بوده و تاکنون بانوان ورزشکار ادبیل موفق به صعود از سکوی قهرمانی نشده اند. با این دو مدال اردبیل در بین 34 تیم شرکت کننده در رتبه 28 قرر دارد!!!

امیدواریم که تا پایان مسابقات درخشش ورزشکاران اردبیل و صعود ورزش استان در رده بندی نهایی را شاهد باشیم. امیدواریم که ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست در مورد نتایج ورزشکاران اردبیل در المپیاد صدق نکند و امیدواریم که مدیرکل ورزش و جوانان به وعده خود مبنی بر برخورد با هیأت های ورزشی با عملکرد ضعیف عمل نماید و در کمترین زمان ممکن تکلیف هیأت های ناموفق در رقابت های المپیاد را روشن و مشخص نماید . انشااله