1

شورای شهر، خبرنگاران و معمای جیره خواری

خبری که از طریق وسایل ارتباط جمعی منتشر می شود باید درست ، روشن و جامع باشد و سرعت و دقت و صحت در آن کاملا مورد توجه قرار گیرد.
خبرنگار به کسی گفته می شود که وظیفه کسب،تهیه،جمع آوری و تنظیم اخبار و انتقال آن ها از طریق وسایل ارتباط جمعی را بر عهده داشته باشد.
با توجه به موارد بالا خبرنگاری که با سرعت و دقت، خبر را در اختیار افکار عمومی و جامعه قرار بدهد باید به عنوان یک خبرنگار موفق مورد تقدیر قرار گیرد ولی متاسفانه در شهر ما یک خبرنگار موفق مورد مواخذه قرار گرفته و در کمال تعجب با القابی چون جیره خوار روبرو می شود.
می گویند رحیم آقازاده یکی از اعضای شورای شهر در جلسه رسمی در ارتباط با مدیر کل ورزش و جوانان اظهار نظر می کند. خبرنگاران حاضر در جلسه بر حکم وظیفه نسبت به مخابره خبر اقدام می کنند و به دنبال اطلاع آقازاده از انتشار مطلب،خبرنگاران را مورد عنایت و محبت بی پایان قرار می دهد و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی را به القابی چون جیره خوار و ضعیف مفتخر می نماید.
جلسات علنی تعریف خاص خود را دارند. در جلسات علنی سخنرانان نباید انتظار داشته باشند که انعکاس اخبار جلسه با نظر آن ها و تائید حضرات باشد.
وقتی در جلسه علنی نماینده ای حرفی بر زبان جاری می کند خبرنگاری موفق است که بتواند در کم ترین زمان ممکن اخبار جلسه را به اطلاع عموم برساند یعنی همان کا ر که خبرنگاران حاضر در جلسه شورا انجام دادند ولی به جای تقدیر و قدردانی از زحمات آن ها،جیره خوار شدند.
کسانی که اطلاع کافی در حوزه خبر و خبررسانی نداشته و به رمز و رموزآن آگاه نیستند در قبال فعالیت های اصولی موضع گیری می کنند و با رفتاری غیر قابل قبول آنچه را که نباید بر زبان جاری کنند بیان می نمایند.
دخالت و اظهار نظر در موردی که انسان علم و اطلاع کافی نسبت به آن نداشته باشد به مشکلی بزرگ در جامعه ما تبدیل می شود. کسانی که با رای مردم به مجلس شورای اسلامی و یا پارلمان محلی راه پیدا می کنند از همان ساعات اولیه به همه علوم آراسته می شوند و اظهار نظر در
همه موارد را حق طبیعی و مسلم خود به حساب می آورند.
خبرنگار جیره خوار نیست. خبرنگار فردی ضعیف و درمانده نیست. خبرنگاران افرادی آزاد،مستقل،نترس و شجاع هستند . خبرنگاری که وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد باید مورد تقدیر قرار بگیرد و حرمتش حفظ بشود.
و در نهایت از رئیس محترم شورا انتظار می رود اجازه توهین به خبرنگار در صحن شورا را ندهد. مسلما جامعه خبری استان در انتظار موضعگیری رسمی رئیس شورا در قبال رفتار انجام یافته خواهند بود. بدون شک عیار مسئولین در چنین شرایطی برای مردم و افکار عمومی روشن و مشخص می شود.