1

عملکردها و واقعیت ها

درخواست برکناری رئیس هیأت کشتی شهرستان سرعین و حکم هیأت استان مبنی بر عزل وی به یکی از چالش های این رشته تبدیل شده و در مورد آن اظهار نظرهای مختلفی صورت گرفته است.

به نظر می رسد تصمیم برکناری رئیس هیأت کشتی سرعین به بحث درخواست برگزاری مجمع فوق العاده و وجود امضای وی در پای آن در ارتباط بوده باشد.

گفته می شود عدم فعالیت مستمر و مناسب ، پائین بودن آمار ورزشکاران تحت پوشش و عدم کسب عناوین قهرمانی توسط کشتی گیران آن هیأت دلایل عمده برای عزل پرویز موسی زاده توسط هیأت کشتی استان ذکر شده است.

عزل و انتخاب رئیس هیأت شهرستان در هر یک از رشته های ورزشی تابع یک سری قوانین و مقرراتی است که در اساسنامه هیأت های ورزشی استان ها به صراحت و آشکار در مورد آن اظهار نظر شده است. بر این اساس برکناری رؤسای هیأت های شهرستانی باید با توافق اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیأت استان انجام گیرد و هیچ کدام از این دو مستقیما نمی تواند تصمیم گیرنده نهایی باشد.

از طرف دیگر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرعین در تماس تلفنی خبرنگار ما رضایت خود از نحوه عملکرد رئیس هیأت کشتی شهرستان را اعلام داشته و متذکر شده است که عزل وی توسط هیأت کشتی استان بدون هماهنگی های لازم انجام پذیرفته و مورد قبول اداره ورزش و جوانان شهرستان نمی باشد.

اکبر عبدلی رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان سرعین نیز موسی زاده را یکی از هیأت های فعال در دوره مدیریت خود ذکر کرده و بر خدمات وی نسبت به کشتی سرعین، استان و کشور تأکید کرده است.

در دو سال گذشته هیأت کشتی سرعین بارها میزبانی اردوهای منتخب استانی و اردوهای تیم های حاضر درجام باشگاه های جهان و حتی تأمین محل تمرین تیم های خارجی شرکت کننده در این رقابت ها را بر عهده داشته و از این بابت کارنامه درخشانی دارد و می توان گفت که یکی از هیأت های برتر استان در رابطه با میزبانی از اردوهای آمادگی تیم های مختلف محسوب می شود.

برگزاری مسابقات شهرستانی به مناسبت های مختلف برای محک زدن نیروهای موجود و انتخاب تیم شهرستان برای حضور در رقابت های استانی بخش دیگری از فعالیت های هیأت می باشد.

رقابت های گرامیداشت دهه فجر در شهرستان سرعین با حضور دست اندرکاران هیأت استان خود دلیلی محکم و قاطع بر این ادعا می باشد.

کسب دو عنوان دومی و سومی توسط کشتی گیران سرعین در رقابت های استانی سندی برای فعالیت های کشتی در آن منطقه می تواند به شمار آید. قرار گرفتن علی اصغر قنبری در سکوی دوم وزن 70 کیلوگرم و جعفر شاهی در رده سوم وزن 74 کیلوگرم استان نشان از فعالیت و تلاش در کشتی سرعین می باشد.

ازطرف دیگر برکناری رئیس هیأت شهرستان سرعین در زمانی ایده آل و خوبی صورت نمی گیرد چرا که او یکی از امضاء کنندگان درخواست مجمع فوق العاده است .

امید می رود با کمک همه دوستداران و علاقه مندان به کشتی مشکلات موجود بر سر راه این رشته دوست داشتنی در سطح استان برطرف گردد.

کسانی که قیصریه ای را به خاطر یک دستمال به آتنش می کشند و آن هایی که منافع شخصی را به منافع کشتی ترجیح می دهند و عده ای که چشم طمع بر کشتی دوخته اند از مهم ترین عوامل حاکمیت وضع موجود کشتی به شمار می روند. برچیده شدن بساط این قبیل افراد می تواند تا حد مطلوبی در آرامش بخشیدن به فضای کشتی مؤثر باشد.