1

بازی شهرداری های اردبیل و ماهشهر از زاویه ای دیگر

ناخدایان را کیاست ، اندکی است
ناخدای کشتی امکان، یکی است
اگر در کارها دل به خدا ببندیم و چشم امید به ناخدایان اندک کیاست نداشته باشیم با جاری شدن لطف خدا و فیض حق، خاک نشین بر صدر می نشیند و تا اوج افلاک بالا می رود.
ناخدای کشتی امکان از همه مصائب فوتبال اردبیل و نماینده آن در لیگ دسته دوم در طول یک سال گذشته و از همه بدبختی ها و سختی کشیدن های بازیکنان تیم و تماشاگران عاشق و شیفته که از ژرفای دل خواهان موفقیت این تیم هستند با خبر بود و بنابراین در بازی با نماینده ماهشهر عنایت او شامل حال بازیکنان شد تا علی رغم مشکلات و نداری ها و آسیب دید گی ها و خالی بودن نیمکت ذخیره ها بعد از نواخته شدن سوت پایان بازی با خنده ای بر لب و عشق به آینده میدان را ترک نمایند و بر همه حرف و حدیث هایی که در ارتباط با آنها بوده مهر باطل بزنند.
چرا تیم ما، محبوب ترین تیم دو دهه اخیر اردبیل به این روز دچار شده است که با یک پیروزی و کسب سه امتیاز این گونه از خود بی خود می شویم و به مانند فتح جام جهانی با آن برخورد می کنیم. بررسی علل به وجود آمدن این شرایط می تواند گرهی از مشکلات فوتبال این دیار و تیم فوتبال شهرداری را باز کند.
وقتی خودخواهی ها به جای حق بنشیند و سوء استفاده از پست و مقام جایگزین کارهای صادقانه و مخلصانه شود فوتبال که هیچ ، خیلی چیزها و آرزوهای دیگر دست نیافتنی می شوند.
بعد از حاکم شدن شرایط بحرانی در تیم و رها شدن در پایان نیم فصل اول و بی تکلیف بودن بازیکنان و دیگر دست اندرکاران در آستانه شروع نیم فصل دوم و حاضر نشدن در برابر رقیب در اولین هفته از دور برگشت یاس و نومیدی در اردوی اردبیلی های فوتبال دوست خانه کرد و این تیم ریشه دار را تا مرحله سقوط کامل پیش برد که خوشبختانه در لحظاتی که این تیم آخرین نفس های خود را می کشید با اقدام هیات فوتبال استان و موافقت شورای شهر روحی تازه در کالبد تیم دمیده شد و مردم برای حمایت از تیم بسیج شدند و بازیکنان شجاعانه و مخلصانه بدون توجه به گذشته تلخ فصل در دیدار با ماهشهر در خدمت تیم قرار گرفتند و برای کسب سه امتیاز حیاتی با تمام وجود جنگیدند و نتیجه گرفتند.
در هوای سرد اردبیل که سرما تا مغز استخوان آدمی نفوذ می کرد بازیکنان ماهشهر در نیمه اول موفق بودند. آنها چون از گرفتاری ها و نبود تمرین تیم اردبیل در یک ماه گذشته آگاهی داشتند سه امتیاز این دیدار را برای خود کنار گذاشته بودند و وقتی آنها در این نیمه توانستند دروازه اردبیل را تسخیر نمایند و یک بر صفر نتیجه را به نفع خود تغییر دهند برای زدن گل های بیشتر و تحمیل شکستی سنگین برای میزبان امیدوار شدند.
با نواخته شدن سوت پایان نیمه اول تیم ها با عجله به رختکن رفتند تا به حرف ها و سفارش های مربیان خود گوش دهند. در بین دو نیمه و در روی سکوهای سرد سیمانی ورزشگاه تختی تماشاگران از نیمه دوم حرف می زدند و تقریبا همه متفق القول بودند که در نیمه دوم اردبیل به کاشتن گل در دروازه ماهشهر موفق خواهد شد.
نیمه مربیان را اکبر خلیل نسب سرمربی تیم شهرداری اردبیل در مقابل همکاری کارکشته و نام آشنا چون باقری به نفع خود به پایان برد. وقتی ضربه رامین خلیل پور در همان دقایق اولیه نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند طلسم دروازه ماهشهر گشوده شد و دامنه حملات اردبیلی ها گسترده تر گردید.
در نیمه دوم کیفیت و سطح بازی تیم اردبیل و دوندگی تک تک یاران آن نسبت به نیمه اول افزایش یافته و کاملا قابل تشخیص بود. تلاش بازیکنان اردبیل و هماهنگی آنها در این نیمه یک بار دیگر نتیجه داد و برای دومین بار خلیل پور دروازه را باز کرد و شادی بیش از حد را برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه به ارمغان آورد.
و وقتی سوت پایان بازی سند پیروزی تیم اردبیل را بعد از هفته ها ناکامی امضاء کرد بازیکنان بیش از هر کس دیگری خوشحال بودند و شاکر به درگاه حق. چرا که در هفته های گذشته عده ای در تلاش بودند تا همه کاسه کوزه ها در ارتباط با تیم را بر سر آنها بشکنند . بازیکنانی که به اندک مبلغی رضایت داده بودند تا فرصت لازم برای خدمت به فوتبال اردبیل را به دست آورند، متاسفانه در چهار ماه گذشته در قبال این رفتار پسندیده بازیکنان با آنها به خوبی رفتار نشد. در هر حال تلاش آنها برای پیروزی در مقابل ماهشهر نقشه کسانی را که می خواستند بازیکنان تیم را متهمین درجه یک ناکامی فوتبال معرفی کنند نقش بر اب کرد .
در حالی که تماشاگران خونگرم اردبیلی به همراه بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم در تلاش بودند تا حقانیت خود در این بازی را به اثبات برسانند، متاسفانه بودند افرادی که در انتظار شکست تیم به سر می بردند تا بتوانند با دستاویز قرار دادن شکست به برخی از اهداف خود از جمله نزدیک شدن به تیم دست پیدا بکنند. ولی وقتی عنایت حق شامل باشد اگر همه دنیا جمع شوند و دست در دست یکدیگر بنهند نمی توانند کاری از پیش ببرند.
با غیبت شش نفر از بازیکنان اصلی تیم، عدم برگزاری تمرینات منظم و مرتب و مرور برنامه های تاکتیکی، پخش شایعات روحیه خراب کن در یک ماه گذشته، بی تکلیفی در مالکیت تیم، عدم همکاری مطلوب برخی ها برای تسهیل در امر واگذاری و تعیین تکلیف ، نان به نرخ روز خور ها را برای نتیجه نگرفتن تیم در این دیدار امیدوار کرده بود ولی این خائنان به ظاهر دوست نمی دانستند که در چنین شرایط بحرانی خداوند نظر لطف خود را جاری می نماید تا بار دیگر حقانیت مظلومان مقابل کسانی که می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند به اثبات برسد.
و اما در هفته آینده تیم باید برای برگزاری یک دیدار به استان همجوار یعنی گیلان مسافرت نماید و در مقابل داماش نماینده رشت صف آرایی کند. مسؤولان و کسانی که برای مساعدت و کمک به این تیم متعهد شده و وعده داده اند باید به موقع به تعهدات عمل نمایند و با اقدام مناسب شانس موفقیت در رشت را افزایش دهند.
تیم شهرداری برای بهبود بخشیدن به وضعیت خود در جدول رده بندی نیاز به سه امتیاز دیدار رشت دارد و برای این که تیم به این مهم دست پیدا بکند یک سر قضیه با حمایت مسؤولین در ارتباط مستقیم می باشد و امید است هیات فوتبال استان با رایزنی های خود تا اعزام به رشت شرایط مساعدی را برای تیم فراهم نماید.