1

فرماندار جدید اردبیل معرفی شد

در جلسه ای با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان مسعود امامی یگانه به عنوان فرماندار جدید اردبیل معرفی شد و از خدمات چندین ساله جواد زنجانی تقدیر به عمل آمد.
از مدت ها قبل شایعه ترک ساختمان فرمانداری اردبیل توسط زنجانی در محافل سیاسی استان مطرح بود. هرچند که در استانه انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار نمی رفت این تغییر انجام پذیرد ولی در نهایت اکبر بهنامجو تصمیم خود را گرفت و زنجانی را پس از سال ها مدیریت در فرمانداری اردبیل به مدیریت شهر و روستای استانداری اردبیل منصوب کرد.
به هر حال رفتن زنجانی از فرمانداری به همه حرف و حدیث هایی که در مورد قدرت نمایی، مقاومت و یا اختلاف وی با برخی از ارگان ها و نخادها پایان داد .
در مراسمس که به منظور تودیع زنجانی و معرفی امامی یگانه ترتیب یافته بود اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در سخنانی گفت: آسیب‌های اجتماعی در این استان برای خانواده‌ها خطرآفرین شده و باید بیشتر مورد توجه قراربگیرد.
اکبر بهنامجو افزود: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد ، طلاق ، نزاع  و خشونت در کشور و استان بیش از پیش جلوه‌گر شده و همه موظف هستیم برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: البته در استان اردبیل کارهای خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با مهارت‌های زندگی شروع شده که امید است مثمرثمر قراربگیرد.
استاندار اردبیل افزایش طلاق و اعتیاد را نگران‌کننده دانست و گفت: لازمه کاهش طلاق و اعتیاد فرهنگ‌سازی و آموزش است و باید پیش از ازدواج آموزش‌های مهارت زندگی به زوجین داده شود و در ارتباط با کاهش اعتیاد هم برنامه‌های متعددی قابل اجراست.
وی استان اردبیل را امن‌ترین استان کشور ذکرکرد و گفت: در کنار امنیت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید ضروری است.
استاندار اردبیل توسعه صنعت و کشاورزی در استان را یادآور شد و افزود: در سال‌های اخیر صنعت و کشاورزی در استان رشد داشته بطوریکه رتبه بخش کشاورزی رتبه در آبیاری مدرن از بیست و نهم به نهم رسیده است.
بهنامجو ساماندهی بازار اردبیل را ضروری دانست و گفت: شهرداری و شورای شهر برای جذب و جلب بیشتر گردشگران در ساماندهی بازار اردبیل تلاش کنند.
در ادامه این جلسه زنجانی فرماندار سابق گزارشی از فعالیت های انجام یافته را ارائه کرد و از همکاری کلیه دستگاه ها و ادارات و نهادها قدردانی نمود.