1

جابجایی بیش از ۶هزار نفر زائر اربعین حسینی از اردبیل

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از جابجائی 6هزار نفر زائر اربعین به مرزهای خروجی کشور خبر داد.
علی رحمتی اظهار کرد:  بیش از 6000 زائر با 190 دستگاه اتوبوس جهت اعزام به کربلای معلی به مرزهای خروجی کشور جابجا شده‌اند بطوریکه امسال 400 دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرزهای چهارگانه خدمات ارائه می‌کنند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال هیچ گونه افزایشی در کرایه اتوبوس‌ها نداریم، ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زائران می‌توانند شکایات خود را به سامانه 141 راهداری اطلاع دهند.
وی از آغاز اجرای طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران اربعین حسینی از 10 مهرماه را یادآور شد و گفت: درقالب این طرح که تا 3 آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت نظارت مستمر و ویژه ای بر عملکرد شرکت های حمل و نقل مسافری نمازخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می شود.
عضو شورای ترافیک استان اردبیل مرز خروجی برای زائران اتباع خارجی را مرزهای چذابه و شلمچه اعلام کرد وگفت: 8 گیت برای گذر مرزی در پایانه مرزی بیله سوار ارائه خدمات می‌کنند.
به گفته رحمتی تاکنون 3 هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشورهای گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله سوار مغان وارد کشور شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته‌‎اند.