1

کتاب باید در سبد مصرفی خانوارها قرار گیرد

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل تاکید کرد که کتاب به عنوان یک کالای مصرفی مهم باید در سبد کالای مصرفی خانواده ها قرار گیرد.

بهروز ندایی در بازدید از کتابفروشی‌های اردبیل گفت: پرورش فکری و رشد استعدادهای کودکان با مطالعه کتاب میسر می‌شود و لازم است کتاب به عنوان یک کالای مصرفی ارزشمند مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

وی افزود: کتاب و کتابخانه رمز ارتقای هرملت و نشان پیشرفت و رشد آنهاست و حرکت به سوی پیشرفت و فضیلت از طریق این گنجینه لایزال محقق می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به نقش تاثیرگذار دستگاههای فرهنگی درارتقای سرانه مطالعه اشاره کرد و افزود: همسویی و همگرایی دستگاههای فرهنگی در این زمینه با اجرای برنامه های کتابخوانی نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای کتاب و کتابخوانی دارد.

وی راه اندازی کمپین‌های مختلف کتابخوانی و نشست های معرفی و خوانش کتاب را جزو راهکارهایی دانست که باید به همت تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شود.

در جریان این دیدار کتابفروشان اردبیل نیز افزایش قیمت کاغذ و گران شدن قیمت کتاب‌ها را مهمترین  مشکل  کتابفرشان اعلام کرده و خواستار حمایت دستگاههای مرتبط از حوزه چاپ و نشر کتاب شدند.