1

نگاه ورزشی؛ لازمه انتخاب مدیر ورزشی

علیرغم همه امیدواری ها برای ادامه مدیریت بهرام اقاخانی بر ورزش استان ، وی به عنوان جوانترین مدیر تاریخ ورزش منطقه زود از صحنه مدیریت ورزش خداحافظی کرد.
چگونگی خداحافظی وی از ساختمان ورزش و موضعگیری اهالی ورزش در قبال آن مدت ها بحث روز محافل ورزشی بود. حال پرداختن به کارنامه آقاخانی در این فرصت نیست ولی به طور کلی می توان گفت که او همه تلاش خود را برای بهبود اوضاع ورزش به کار بست اما در نهایت قادر به ادامه کار نشد و زودتر از آن چه انتظار می رفت اتاق مدیریت ورزش و جوانان در طبقه سوم اداره کل را ترک نمود
از اولین ساعات انتشار خبر رفتن آقاخانی از مدیریت ورزش ، فعالیت عده ای که همیشه علاقه مند برای جلوس در صندلی مدیریت و به تن کردن ردای مسئولیت بودند آغاز شد.
در این روزها اسامی متعددی مطرح شده است. از این که افراد زیادی برای خدمت به ورزش استان سر از پا نمی شناسند و احساس تکلیف می کنند و توانایی ها و ویژگی های خود را به رخ می کشند و دریافت حکم مدیریت ورزش را حق مسلم می دانند جای شکر و خوشحالی دارد. با بودن این همه نیرویِ در حد و اندازه مدیریت بر اداره کل ورزش استان حال و روز ورزش نمی تواند جای سؤال داشته باشد؟
آن هایی که برای مدیریت بر اداره کل مطرح بوده و هر روز نقشه ای جدید برای پیروزی در سر می پرورانند آیا در ورزش و مدیریت آن سابقه درخشان و کارنامه ای قابل دفاع دارند؟ چگونه کسانی که در اداره مجموعه ای کوچک در دل یک دستگاه ناموفق بوده اند جرئت آن را پیدا می کنند که فکر مدیریت بر اداره کل ورزش و جوانان را در سر بپرورانند و از توانایی های خود سخن برانند.
مدیریت بر ورزش و جوانان استان به ملاک ها و معیارهایی نیازمند است. آیا این معیارها بر محور تجربه و شایستگی قرار دارد و یا ملاک هایی چون عدم تحقق اهداف و پیش نرفتن امور و ایجاد حاشیه و چندگانگی در جامعه ورزش می تواند مورد توجه باشد؟
مسلما مدیر آینده ای که می خواهد سکان هدایت ورزش استان را در دست بگیرد اگر از مجموعه وزارت ورزش و دارای تجربه کافی باشد در پیشبرد اهداف و هدایت مجموعه به سوی پیشرفت بهتر می تواند مثمر ثمر باشد.
حساسیت اداره کل ورزش و جوانان و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ آن با جوانان جویای نام ، انتخاب مدیر این مجموعه را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند. این که هر عزیز از گردِ راه رسیده ای تمایل به تکیه زدن بر مسند ورزش و جوانان استان را داشته باشد منطقی و قابل قبول نمی تواند باشد.