1

فرهنگ نماز در مدارس استان اردبیل نهادینه شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل از نهادینه شدن فرهنگ نماز جماعت در مدارس این استان خبر داد.
الله‌شکر عبدی در اجلاس منطقه‌ای نماز خلخال افزود: نماز جماعت در بیشتر مدارس استان به جماعت اقامه شده و این استان از استان‌های برتر کشور در زمینه دستیابی به اهداف اجلاس سراسری نماز است.
او با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه‌جانبه خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان هستیم، اظهارداشت: برغم تلاش‌های انجام شده هنوز با شاخص های ارمانی ترویج فرهنگ نماز در جامعه فاصله داریم.
وی گفت: مطالب ارائه شده در پیش اجلاس‌های نماز در شهرستان‌های استان می‌تواند برای جمع‌بندی مشکلات این حوزه و ارائه راهکار در اجلاس نماز مرکز استان و همچنین اجلاس سراسری بکار گرفته شود.
رییس ستاد اقامه نماز استان اردبیل همچنین با بیان اینکه اجلاس منطقه‌ای نماز امسال و برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس پیش از برگزاری در خلخال در شهرستان‌های نمین،مشگین‌شهر و بیله‌سوار برگزار شده است.
او از نهادینه شدن فرهنگ نماز و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی در مسیر راه گردشگران و میهمانان ورودی در این استان خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ نماز اول وقت در جامعه تلاش می‌شود.
عبدی افزود: وضعیت اقامه نماز جماعت در ادارات ، نهادها ، ارگان‌ها ، سازمان‌ها ، مدارس و دانشگاه‌های خلخال نیز مطلوب ارزیابی شده و ستاد اقامه نماز خلخال به اهداف تعیین شده در بیست و ششمین اجلاس نماز در ترویج و گسترش نماز در جامعه و عملی شدن پیام مقام معظم رهبری در این اجلاس دست یافته است.
وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان از هرگونه اعتبارات دولتی بی‌بهره است، خواستار حمایت مادی و معنوی فرمانداران شهرستان‌های استان از ستادهای اقامه نماز در جهت ترویج این فریضه واجب الهی در جامعه شد.
او اظهارداشت: بیشتر مدارس استان دارای نمازخانه‌های مناسب برای برگزاری نماز جماعت بوده و احداث نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه نیز در دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ترویج فرهنگ نماز قرار دارد.
سخاوت بیرامی ،مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه از اقامه نماز جماعت در ۶۲ مدرسه این منطقه خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان خلخال ۲۹ روحانی و طلبه و همچنین ۳۲ نفر از فرهنگیان مشارکت دارند.