1

سد بفراجرد خلخال آماده افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: پروژه احدث سدخانقاه بفراجرد خلخال هم‌اکنون آماده افتتاح شده و در سفر آتی ریاست جمهوری بهره‌برداری خواهد شد
به گزارش ایرنا، عباس جنگی مرنی  در بازدید از آخرین روند عملیات اجرایی این پروژه افزود: حجم تنظیمی سد خانقاه بفراجرد خلخال 5.4 میلیون مترمکعب می‌باشد که 4.2 آن برای آب شرب خلخال و 1.2 آن نیز برای تامین حقابه کشاورزی پایین دست سد اختصاص خواهد یافت.
وی گ بیان کرد: عملیات اجرایی سد بفراجرد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال در میان مدت 30 ساله از 15 سال پیش آغاز و پس از چندین بار توقف، در طول سه  سال گذشته شتاب گرفته و هم‌ در حال آماده‌سازی برای افتتاح و بهره برداری است.
وی از سد بفراجرد به عنوان پروژه پیشران اقتصاد مقاومتی دولت در استان اردبیل یاد کرد و اضافه کرد: این پروژه قبل از سال 92  تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  ولی از آن به بعد با توجه ویژه دولت  روند اجرایی تسریع شده و آماده بهره‌برداری شد..
او اظهار کرد: برای اجرای عملیات بدنه سد تاکنون 750 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده و برای تجهیز آن نیز 300 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
به گفته وی، سد خانقاه بفراجرد تامین کننده اصلی آب شرب شهر خلخال بوده و  در مجموع برای اجرای خطوط انتقال آب، تصفیه‌خانه و مخازن ذخیره آب بیش از  20 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در دیدار با رییس و کارکنان اداره امور آب خلخال نیز گفت: جلب رضایت مردم و رسیدگی به موقع به کار آنها باید در اولویت کاری مدیر و کارکنان این اداره قرار گیرد.
جنگی مرنی با بیان اینکه پروژه های مناسبی در بخش آب شهرستان خلخال در دست اجرا است،گفت: با توجه به پتانسیل بسیار مناسب آبهای سطحی و وجود منابع آبی پایدار منطقه در  خلخال، باید برای برنامه‌ریزی مناسب جهت  اجرای طرح‌های کنترل آب اقدام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل برخورد با متجاوزان به بیت‌المال را ضروری دانست و گفت: در زمینه حفظ حقوق مردم علی‌الخصوص جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه و یا احداث چاه‌های غیرمجاز  باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.